سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی چادر اطلاع رسانی اختلال اوتیسم

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ضمن تشریح برنامه های هفته اوتیسم، از وجود ۱۶۴ کودک دارای اختلال اوتیسم در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه نیلوفر اختیاری امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی اوتیسم،  گفت: به مناسبت این هفته برنامه های مختلفی برگزار می شود که از جمله آن برپایی چادر اطلاع رسانی اختلال اوتیسم در محل پارک شرقی کرمانشاه در تاریخ جمعه ۱۷ فروردین ساعت ۱۵ است.

وی بیان داشت: بازدید از خانواده های دارای کودکان اختلال اوتیسم و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آگاه سازی به عموم مردم در این زمینه از دیگر برنامه هاست.

وی ادامه داد: شعار امسال گروه اقتصادی و اجتماعی شورای مرکزی سازمان ملل متحد برای هفته اوتیسم «تلاش برای توانمندسازی زنان و دختران دارای اختلال طیف اوتیسم» است".

به گفته معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، اوتیسم نوعی بیماری اختلال ذهنی درکودکان است که تا قبل از سه سالگی ظاهر و کودک دچارمشکلاتی ازجمله واکنش به رنگ ها، موقعیت ها، صداها، تغییرات محیطی، گوشه گیری و ناتوانی دربرقراری ارتباط با دیگران می شود.

اختیاری خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها مرکز آموزشی- تخصصی اوتیسم(حس پنهان) در شهر کرمانشاه فعال است که تعداد ۲۵ تن از کودکان دارای این اختلال خدمات لازم در زمینه گفتار درمانی، کار درمانی و مشاوره را دریافت می کنند.

این مسئول اضافه کرد: طرح غربال گری اوتیسم ویژه کودکان ۳ الی ۵ سال در مرکز تخصص اوتیسم کرمانشاه واقع در بلوارطاق بستان، کوی ۱۲۶ پلاک ۸۳ در حال انجام است که عموم مردم می توانند برای این اقدام به این مرکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۶۴ کودک دارای اختلال اوتیسم در استان کرمانشاه، افزود: در طرح غربال گری اوتیسم کودکان ۳ الی ۶ سال که از طریق آزمون، مشکوک به اوتیسم شناخته شده برای تشخیص نهایی واجرای طرح های درمانی به متخصصان ارجاع و پس از تایید قطعی بیماری به مراکز درمانی وتوانبخشی معرفی می شوند.

به گفته  اختیاری، در مراکز توانبخشی اوتیسم توانمندسازی و آموزش پذیری کودکان دارای این اختلال مورد توجه است.

 

انتهای پیام/ز

برنامه های هفته اوتیسم در کرمانشاه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.