سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت از مزارع کلزا در استان کرمان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جدید از ۱۱۳۳ هکتار مزارع کلزا حدود ۱۸۰۰ تن محصول برداشت گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، فریدون آهنگری مدیر زراعت این سازمان گفت: برداشت از مزارع کلزا استان از دهم فروردین ماه سالجاری در مناطق گرم استان، در منطقه شهداد کرمان در سطح ۱۳۰ هکتارآغاز گردید.

وی افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۶ میزان ۱۱۳۳ هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزا در آمد که ۶۶۰ هکتار آن در مناطق گرم و ۴۷۳ هکتار در مناطق سردسیر استان می‌باشد.

آهنگری در ادامه افزود: سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بردسیر ۲۲۸ هکتار، شهرستان کرمان ۱۹۵ هکتار، شهرستان بافت ۱۸۰ هکتار، شهرستان ارزوئیه ۴۵۰ هکتار و شهرستان ریگان ۸۰ هکتار می‌باشد و در مناطق گرم از ۱۰ فروردین لغایت ۳۰ اردیبهشت و در مناطق سرد از ۱۵ خرداد لغایت ۱۰ تیرماه برداشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید پیش بینی شده ۱۸۰۰-۲۰۰۰ تن می‌باشد، اذعان داشت: تحویل محصول برداشت شده توسط مراکز خرید استان انجام می‌گردد و در صورت تحقق این میزان تولید ۸۰ تا ۱۰۰ درصد رشد را در قیاس با سال قبل شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

برداشت کلزا در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.