سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله علوی گرگانی:

قوانین وقف نیازمند بازنگری است

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار رئیس سازمان اوقات و امور خیریه کشور با اشاره به برخی اشکالات قانونی موقوفات گفت:قوانین وقف نیازمند بازنگری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقات و امور خیریه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به قرآن در جامعه اسلامی اظهار کرد: فعالیت‌های شما در حوزه قرآنی نشان‌دهنده هویت حقیقی نظام بوده و افتخاری برای نظام محسوب می‌شود.

وی به تأثیر قرائت و تجوید قرآن در بین جوانان اشاره کرد و افزود: حرکت شما جامعه را به‌سوی قرآنی شدن سوق داده و امیدواریم دغدغه رهبری در تربیت هر چه بیشتر حافظان قرآن در جامعه تأمین‌شده و در این راه به اعداد توجه نکرده و باید به‌پیش بروید.

مرجع تقلید شیعیان با طلب توفیق و موفقیت بیشتر برای همه‌کسانی که در این راه قدم گذاشته‌اند تصریح کرد: امروز می‌توانیم تأثیرات آموزش‌های قرآنی را در بقاع متبرکه و امامزادگان مشاهده کرده و روحانیونی که در این عرصه و میدان در حال فعالیت هستند از اجر الهی برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن تقوا در جامعه باید باقوت پیش رفت و تمام تعالیم قرانی را مدنظر گرفت و با نیت قربة الی الله قدم گذاشته و بی‌شک خداوند نیز شمارا یاری خواهد کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار به بعضی از اشکالات قانونی موقوفات اشاره کرد و گفت: باید نسبت به مشکلات و قوانین موقوفات بازنگری شده و اشکالاتی ازجمله اجاره پایین به علت فروش سرقفلی حل شود تا ضرری به موقوفات وارد نشود.

این مرجع تقلید برای احیای موقوفات درخواست کرد: با استعلام از نظرات همه مراجع تقلید فروش سرقفلی متوقف‌شده تا ارزش و بهای وقف از بین نرفته و بتوان اجاره آن ملک را به‌صورت متعارف دریافت کرده و در حوزه‌ای که وقف‌شده مصرف شود.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس اوقاف کشور با آیت الله علوی گرگانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.