سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مددکاری اجتماعی ضرورت زندگی دنیای امروز است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بر خلاف اهمیت مددکاری فردی در گذشته، امروزه مددکاری اجتماعی از اولویت بیشتری برخوردار است.

اصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر خلاف اهمیت مددکاری فردی در گذشته، امروزه مددکاری اجتماعی از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته مددکاری به صورت فردی انجام می‌شد و پس از آن در قالب مددکاری خانوادگی به اجرا در می‌آمد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: به مرور زمان مددکاری به شکل اجتماعی تغییر شکل پیدا کرد و مددکاران به اهمیت و نقش مددکاری اجتماعی در زندگی بشر پی بردند.

باقری یادآور شد: مددکاری اجتماعی می‌تواند افق دید افراد جامعه را در قبال مسئولیت‌های آنان نسبت به مسائل و معضلات اجتماعی تغییر دهد و در حل این معضلات، افراد را بهتر راهنمایی می کند.

وی اضافه کرد: در حالت عادی انسان‌ها با یکدیگر شرایط یکسان و یکدستی ندارند و مددکار اجتماعی می‌تواند این ناهمسانی را با مهارت و تخصص خود پوشش دهد و همچنین مهارت حل مسائل را به افراد بیاموزد.

برخورداری افراد جامعه از فرصت‌های برابر، ماحصل تلاش مددکاران اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: مددکاری اجتماعی امکان برخورداری افراد از فرصت‌های موجود در جامعه را برای سایر اشخاصی که با انواع محدودیت ها چون معلولیت روبرو هستند، فراهم می سازد و از منزوی شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

باقری خاطرنشان کرد: افزایش عزت نفس، خودآگاهی افراد، دگرگاهی و همچنین حضور آن‌ها در سایر مشارکت‌های اجتماعی از نتایج عملکرد موفق مددکاران اجتماعی در جامعه است و از برچسب زدن به افرادی که بنا به هر دلیلی دچار نقص یا مشکلی هستند، جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با تلاش مددکاران اجتماعی و مداخله به هنگام آن‌ها در معضلات اجتماعی و یاری رساندن به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب، تعداد بسیاری از افراد از افکار منفی چون انتقام یا خودکشی و دیگر موارد مشابه دور می‌شوند  و در نهایت تصمیم درستی اتخاذ می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران یادآور شد: تبدیل توانایی بالقوه افراد به توانایی‌های کاربردی و بالفعل از دیگر دستاوردهای تلاش مددکاران اجتماعی در جوامع بشری امروز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ضرورت مددکاری اجتماعی در زندگی امروزه بشر

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
niliyon439
۰۱:۴۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
خیلیا اطلاع کافی ندارن از این شغل