سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروزه همه جهانیان به میراث فرهنگی خود اهمیت می‌دهند

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت:امروزه همه جهانیان به میراث فرهنگی خود اهمیت می‌دهند، زیرا میراث فرهنگی سند هویت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و جمعی از مدیران این اداره‌کل اظهار کرد: امروزه همه جهانیان به میراث فرهنگی خود اهمیت می‌دهند، زیرا میراث فرهنگی سند هویت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز جهانیان اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی می‌شناسند، بنابراین همگی باید تلاش کنیم تا میراث فرهنگی اصفهان را آن گونه که هست حفاظت کرده و به واسطه آن به توسعه گردشگری بپردازیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی پرداخت و بیان داشت: امروزه یکی از مشکلات میراث فرهنگی کمبود بودجه و اعتبار لازم است، بنابراین همگی ما موظف هستیم تا با حمایت از میراث فرهنگی و مسؤولان آن زمینه حفاظت و پایداری میراث فرهنگی را فراهم آوریم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که ابنیه‌ای همچون مسجد جامع و کاخ عالی قاپو بخش لاینفکی از میراث فرهنگی ما ایرانیان است، تأکید کرد: امید می‌رود تا مسؤولان میراث فرهنگی با رعایت اعتدال در حفاظت از میراث فرهنگی بتوانند مشکلات بسیاری از مردم به ویژه آنانی که دارای خانه‌های قدیمی بوده و استطاعت نگهداری و حفاظت از این خانه‌ها را ندارند نیز حل کنند.

مظاهری در پایان ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که میراث فرهنگی ما بدون دغدغه مالی حفاظت شود و مردم ایران از پرتو میراث فرهنگی، پیشینه فرهنگی خود را فراموش نکنند.

 

انتهای پیام/م

 

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با رئیس حوزه علمیه اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.