سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز خبر داد: طرح سه تا چهار میلیارد دلاری هند برای سرمایه‌گذاری در میدان گازی ایران

هند هفته آینده طرحی سه تا چهار میلیارد دلاری را برای توسعه میدان گازی "فرزاد بی" به ایران ارائه می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع آگاه اعلام کردند انتظار می رود هند هفته آینده طرحی سه تا چهار میلیارد دلاری را برای توسعه میدان گازی ”فرزاد بی“ به ایران ارائه کند. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که جمهوری اسلامی ایران چارچوب این طرح را کاهش داد.

بر این اساس، دهلی نو و تهران برای کمتر کردن اختلافات بین دو کشور در خصوص حقوق توسعه این میدان گازی از زمانی که شرکتهای هندی به ریاست ”او ان جی سی فیدیش“ شاخه سرمایه‌گذاری خارجی شرکت نفت و گاز طبیعی هند (او ان جی سی) در سال 2008 آن را کشف کرد، تلاش می‌کنند.

شرکتهای هندی امیدوار بودند حقوق توسعه این میدان را به دست بیاورند چرا که هند از معدود کشورهایی بود که در سالهای تحریم علیه ایران به علت برنامه هسته‌ای این کشور، تعامل با ایران را ادامه داده بود.

این دو منبع افزودند این شروط جدید، نقش شرکت‌های هندی را تنها به تولید گاز و توسعه این میدان محدود می‌کند. هنوز پیشنهادی رسمی ارائه نشده است اما این پیشنهاد جدید سه تا چهار میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و فرآوری گاز و توسعه طرحهای پایین دست را شامل نخواهد شد.

”او ان جی سی فیدیش“ در پاسخ به پیام الکترونیکی از رویترز در خصوص توضیح در مورد این مسئله اعلام کرد: ”با توجه به اینکه مذاکرات همچنان ادامه دارد ما در این مرحله تمایلی به پاسخ دادن نداریم.“

شرکتهای هندی سال گذشته به درخواست ایران، طرحی توسعه‌ای را به ارزش 11 میلیارد دلار برای پوشش توسعه فعالیتهای بالادستی و زیربناهای فعالیتهای پایین دستی ارائه کردند.

این میدان، حدود 22 تریلیون فوت مکعب گاز دارد که 16 تریلیون فوت مکعب آن قابل استخراج است. هند و ایران هفته آینده در سفر بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به دهلی نو درباره طرح اصلاح شده توسعه این میدان گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

طرح هند برای سرمایه گذاری در میدان گازی ایران

برچسب ها: تحریم ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
به به خیلی خوبه