سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از هزار ماموریت اورژانس جهرم در ایام نوروز

در تعطیلات نوروز یک هزار و ۶٨۱ ماموریت از سوی اورژانس جهرم انجام گرفته است.

قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: کل مأموریت های اورژنس جهرم در تعطیلات نوروز یک هزارو ۶٨۱ مأموریت بوده که از این تعداد، ٩٧۱ مورد مربوط به مأموریت های جاده ای، ٧۱۱ مورد مربوط به مأموریت های شهری و ٢۶۵ مورد هم مراجعه به کمپ بوده است.

وی با اشاره به آمار حوادث ترافیکی در تعطیلات نوروز، افزود: تعداد کل حوادث ترافیکی ۱۴٨ مورد بوده است که از این تعداد، ٨۱ و ۶٧ مورد مربوط به حوادث جاده ای و شهری می شود.

بمانا ادامه داد: در تعطیلات اول سال، مجروحین حوادث ترافیکی جاده ای و درون شهری جهرم به ترتیب ۱۴٧ و ٨٧ مورد بوده است.

وی با اشاره به امداد رسانی توسط اورژانس هوایی گفت: ٩ نفر توسط بالگرد به شیراز اعزام شده اند و مسمومیت با گاز co چهار نفر بوده که به صورت سرپایی درمان شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از آغاز سال جدید تا پایان تعطیلات، دوازده هزار و ٩٩٩ بیمار به مراکز درمانی و آموزشی جهرم مراجعه کرده اند که از این تعداد ده هزار و ٣٩٨ نفر به صورت سرپایی درمان و دو هزار و ۶۰۱ نفر بستری شده اند.

بمانا اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بخش عادی دو هزار و ۵٢٣ نفر است و ۴۰۰ نفر در بخش ویژه مراکز درمانی جهرم بستری شده اند.

وی با اشاره به ارجاع بیماران از سایر مراکز درمانی دیگر شهرستان ها به جهرم گفت: ۶۶ بیمار از دیگر مراکز درمانی به جهرم ارجاع شده اند و ۶۴ بیمار به سایر مراکز درمانی استان انتقال یافته اند.

به گفته وی در تعطیلات نوروز ۴٧ زایمان در مرکز درمانی آموزشی مطهری صورت گرفته است.

وی گفت: تعداد بیماران منتقل شده از بخش اورژانس به بخش سی سی یو و آی سی یو به ترتیب ٩۰ و ٢٣ نفر بوده است و ٨٨٣ بیمار به سایر بخش ها منتقل شده اند.

بمانا اذعان کرد: تعداد بیماران قلبی مراجعه کننده به اورژانس مراکز درمانی جهرم ٢٣٩ مورد بوده است و احیای قلبی "CPR" برای شش بیمار انجام گرفته است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به عمل های صورت گرفته گفت: ٣۱۱ عمل جراحی اکتیو و ۱۵۰ عمل جراحی اورژانس در بیمارستان های جهرم صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در ایام تعطیلات، ٩٩ بیمار با مشکل حاد تنفسی، ۱۵٨ بیمار گوارشی و ٢۵ بیمار حمله مغزی به اورژانس مراکز درمانی شهرستان مراجعه کرده اند.
انتهای پیام/ر

ماموریت های اورژانس جهرم در تعطیلات نوروزی

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.