سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر لغو روادید برای سفر شهروندان ترکیه‌ای به منطقه شنگن گفتگو خواهند کرد

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه اعلام کرد به زودی مسئله لغو روادید برای سفر شهروندان ترکیه‌ای به منطقه شنگن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز چهارشنبه، عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه، گفت در روزهای آینده هیأتی از نمایندگان اتحادیه اروپا به منظور انجام گفتگوها درباره لغو روادید برای شهروندان ترکیه‌ای به این کشور سفر خواهند کرد.

چلیک در گفتگو با اعضای کمیته امور خارجه پارلمان ترکیه گفت اکنون درباره پیشنهاد سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه‌ای به اروپا با فرانس تیمرمانس، معاون اول رئیس کمیسیون اروپا، صحبت کرده است.

چلیک گفت: «آن‌ها هیأتی کارشناسی  را در ماه جاری به ترکیه خواهند فرستاد. در این سفر نظر خود درباره لغو روادید برای شهروندان ترکیه‌ای را به ما خواهند گفت.»

در روز 27 مارس و پس از مدتی طولانی، نشست ترکیه و اتحادیه اروپا در شهر وارنا واقع در بلغارستان برگزار شد. ترکیه اسناد مربوط به مسافرت بدون نیاز به روادید برای شهروندان ترکیه‌ای در منطقه شنگن را در اوایل ماه فوریه به کمیسیون اروپا ارسال کرده است.

در سال 2016، اتحادیه اروپا و ترکیه به منظور جلوگیری از موج مهاجرت از طریق دریای اژه به سوی اروپا و بهبود وضع نزدیک به 3 میلیون پناهجوی سوری در ترکیه، توافقی به امضا رساندند. به موجب این توافق، تدابیر سختگیرانه‌تری علیه قاچاقچیان انسان اتخاذ شد.

در این توافق آمده است الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا و نیز لغو روادید برای شهروندان ترکیه‌ای در سفر به کشورهای منطقه شنگن را تنها در صورتی که آنکارا به تمامی 72 مورد از الزامات اتحادیه اروپا عمل کند، تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.