سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد؛

تشرف بیش از ۳ میلیون زائر نوروزی به بقاع متبرکه فارس

از ابتدای طرح آرامش بهاری ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۱۴ فروردین ماه سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به بقاع متبرکه استان فارس مشرف شدند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته طرح آرامش بهاری طی روز‌های ۲۷ اسفندماه تا ۱۴ فروردین‌ماه در بقاع متبرکه این استان اجرا شد، گفت: در این ایام ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر زائر نوروزی به بقاع متبرکه استان فارس مشرف شدند.

وی ادامه داد: تعداد بازدید از مساجد تاریخی استان به طور متوسط روزانه ۱۳ هزار نفر بود که مسجد تاریخی نصیر الملک با روزی دو هزار و ۸۰۰ نفر در صدر تعداد بازدید کنندگان مساجد تاریخی فارس قرار داشت و نسبت به پارسال تعداد بازدیدکنندگان از این مسجد ۷۰ درصد افزایش داشت.

موسوی اضافه کرد: از میان ۱۰۰ مسجد بین راهی استان در مساجد حضرت ابوالفضل (ع) سورمق آباده و مسجد امام خمینی (ره) دشت ارژن روزانه به بیش از سه هزار نفر خدمت رسانی شد.

وی بیان کرد: بقاع متبرکه امامزاده شهید (ع) فراشبند با روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر زائر، امامزاده اسماعیل (ع) روزانه با بیش از ۱۲ هزار نفر زائر، امامزاده حسین (ع) کازرون با پنج هزار زائر در روز بیشترین تعداد زائران را در این ایام به خود اختصاص دادند.

موسوی با بیان اینکه تعداد بازدید کنندگان از خیمه‌های معرفت روزانه حدود ۳۰ هزار نفر بوده است، گفت: خیمه معرفت ایجاد شده در مجاورت مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از هزار نفر بازدید کننده در روز با بیشترین استقبال مواجه شد.

وی اظهار کرد: از ویژگی‌های عمده این طرح در سال ۹۷، افزایش کیفی خدمات نسبت به سال‌های گذشته، بازرسی مدوام و مستمر توسط تیم‌های شهرستانی، استانی و کشوری طی سه مرحله بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: حضور ۳۳۰ روحانی در قالب ۱۸۰ مبلغ اعزامی از شهر قم و ۱۵۰ مبلغ بومی فارس برای اجرای طرح آرامش بهاری، برپایی خیمه‌های معرفت و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به زائران ومسافران نوروزی صورت گرفته است.
انتهای پیام/ر

بازدید روزانه ۱۳ هزار نفر از مساجد تاریخی فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.