سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرزنش انگلیس از سوی سیاستمدار برجسته آلمانی در خصوص ماجرای اسکریپال

نخست‌وزیر ایالت «نوردراین-وستفالن» آلمان، انگلیس را به خاطر اتهام‌زنی به روسیه در ماجرای اسکریپال بدون ارائه شواهد ملامت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آرمین لشت»، نخست‌وزیر ایالت «نوردراین-وستفالن»، پرجمعیت ترین ایالت آلمان، اقدام انگلیس و متحدان خارجی آن در مورد اتهام‌زنی به روسیه در خصوص مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس و اخراج دیپلمات‌های این کشور بدون ارائه شواهد مورد انتقاد قرار داد.

پس از آن که یک آزمایشگاه انگلیسی اعلام کرد نمی‌تواند اثبات کند گاز اعصاب استفاده شده در مسمومیت «سرگئی اسکریپال» در روسیه تولید شده است، این سیاستمدار آلمانی لندن را به دلیل اخراج دیپلمات‌های روس بدون ارائه شواهد محکم مورد انتقاد قرار داد.  

لشت که همزمان معاونت ریاست حزب دموکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» را نیز بر عهده دارد در پست توئیتری خود نوشت: «اگر شما به دنبال همبستگی از سوی تمام کشورهای عضو ناتو هستید، حداقل نباید شواهد ارائه دهید؟ شما می‌توانید هرجور مایلید با روسیه رفتار کنید، اما من روش متفاوتی برای معامله با کشورهای دیگر آموختم، من حقوق بین‌الملل خوانده‌ام.»

4 مارس گذشته یک جاسوس دوجانبه سابق روس به همراه دخترش در حالی که با گاز اعصاب مسموم شده بودند، بر روی یک نیمکت پیدا شدند. انگلیس، روسیه را به اقدام برای مرگ این جاسوس سابق متهم کرد.

به دنبال درخواست انگلیس از اتحادیه اروپا، بسیاری از کشورهای اروپایی به پیروی از لندن دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند؛ آلمان نیز 4 دیپلمات روس را از کشور خود اخراج کرد. با وجود اصرار مسکو برای دسترسی به شواهد موجود در مورد این حادثه، انگلیس از ارائه شواهد خودداری کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آلمان ، انگلیس ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.