سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد

افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و اظهارات وزیر انرژی روسیه درباره اوپک باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و اظهارات وزیر انرژی روسیه درباره همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پس از منقضی شدن توافق نفتی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 25 سنت کاهش به 63 دلار و 26 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 29 سنت کاهش (معادل 0.43 درصد)، 67 دلار و 83 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص بین المللی روز گذشته با 0.7 درصد افزایش همراه بود.

گزارشها حاکی از آن است که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 30 مارس با 200 هزار بشکه افزایش همراه بوده است. داده های رسمی مؤسسه اطلاعات انرژی آمریکا قرار است اواخر روز چهارشنبه منتشر شود.

کارشناسان بر این باورند که تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث کاهش قیمت طلای سیاه شده است. همچنین وزیر انرژی روسیه روز گذشته اعلام کرد که زمانی که توافق فعلی برای کاهش تولید نفت در پایان سال جاری میلادی منقضی شود، ممکن است یک سازمان مشترک برای همکاری میان کشورهای عضو اوپک و غیرعضو این سازمان تشکیل شود.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. پس از آنکه آمریکا تعرفه های 50 میلیارد دلاری را بر روی واردات محصولات چینی اعمال کرد، بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1334.64 دلار رسید.

دولت دونالد ترامپ روز سه شنبه تعرفه های 25 درصدی بر روی 1300 کالای چینی اعمال کرد. این کالاها شامل اقلامی در حوزه های فناوری، حمل و نقل و دارو است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.