سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فصل زایش حیوانات و ممنوعیت ورود به مناطق زایش در فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از ممنوعیت ورود به مناطق زایش حیوانات در استان خبر داد.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تامین فضای ایمن و امن برای زاد و ولد حیوانات، ورود به مناطق حساس و بخش‌هایی که نیاز به ایمنی و امنیت بیشتری دارد در مناطق زیست محیطی فارس ممنوع است.

وی افزود: زادآوری حائز اهمیت قوچ و میش، کل و بز و آهوان و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی بمو، گوزن زرد در میانکتل ارژن و جبیر در نی ریز و سایر حیوانات در مناطق حفاظت شده استان آغاز شده است.

محمودی ادامه داد: بنابراین به منظور جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و به منظور زاد آوری حیات وحش، کنترل‌های مستمر و شبانه روزی ماموران اجرایی گارد محیط زیست صورت می‌گیرد، تا فضای آرام و مطلوبی فراهم شود و به همین منظور از ورود افراد به زون‌های حساس پارک ملی بمو در جوار شهر شیراز جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: لذا با توجه به ممنوعیت بازدید تا انقضای فصل زایمان مجوز بازدید از زون‌های حساس پارک ملی بمو و سایر مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد.

محمودی بیان کرد: همچنین یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق می‌کند.

وی تاکید کرد: در طول این مدت اکیپ‌های سیاریگان حفاظت محیط زیست استان و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعالتر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز به شدت جلو گیری خواهد شد.

وی با اظهار تاسف از نا آگاهی برخی افراد سودجو گفت: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روز‌های اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می‌دهند و نوزاد متولد شده بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سو تغذیه شده و رشد مناسبی نخواهد داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می‌کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می‌دهند برخورد و آن‌ها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.

آهو، کل و بز، جبیر، قوچ، میش، گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ و خرس قهوه‌ای ازجمله وحوش و پستانداران زیستگاه‌های حفاظت شده فارس هستند.

انتهای پیام/ر

ممنوعیت ورود به مناطق زایش حیوانات در فارس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.