سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار سفیر ایران در مسقط با مشاور فرهنگی پادشاه عمان

سفیر ایران در عمان با مشاور فرهنگی سلطان قابوس دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با «عبدالعزیز بن محمد بن عبدالعزیز الرواس» مشاور فرهنگی سلطان قابوس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان، ضمن ابراز خرسندی از نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره اخیر فیلم مسقط، از اهدای لوح یادبود به داریوش مهرجویی کارگردان نامدار سینمای ایران یاد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار همچنین با تاکید بر لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط ۲ کشور در ابعاد مختلف، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی را با هدف شناخت تاریخ و فرهنگ ۲ کشور مطرح کرد که مورد استقبال مشاور فرهنگی سلطان قابوس قرار گرفت و طرفین موافقت کردند که هماهنگی‌های لازم در خصوص این موضوع از مجاری دیپلماتیک به عمل آید.

در این دیدار عبدالعزیز بن محمد بن عبدالعزیز الرواس، نیز طی سخنانی در خصوص جشنواره بین‌المللی فیلم مسقط از سینمای ایران تقدیر کرد.

شایان ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم مسقط با شعار «سینما همه ما را گردهم می‌آورد» به مدت یک هفته در شهر مسقط پایتخت عمان برگزار شد. در این جشنواره از داریوش مهرجویی کارگردان ایرانی تقدیر شد.

در جشنواره بین‌المللی فیلم مسقط بیش از ۱۰۰ فیلم به رقابت پرداختند که «عباس رزیجی» فیلمساز جوان ایرانی با فیلم 'دَمِ سرد' در بخش مسابقه حضور یافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

علی حیاتی دیگر فیلمساز کشورمان با فیلم کوتاه داستانی «او» در بخش مسابقه آثار کوتاه حضور یافت.

در بخش فیلم‌های مستند، مهدی طرفی دیگر فیلمساز ایرانی با مستند «سینما آزادی» توانست در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم مسقط، تندیس «خنجر نقره ای» را از آن خود کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت خارجه ، ظریف ، عمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.