سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین از آمریکا خواست یکجانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی تجاری را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد این کشور امیدوار است آمریکا یکجانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی تجاری را کنار بگذارد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سی سی تی وی،  سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت این کشور امیدوار است آمریکا یکجانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی تجاری را کنار بگذارد و مناقشات تجاری را از راه گفتگو و مذاکرات حل و فصل کند.

کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولت چین دوشنبه تصمیم پکن را برای معلق کردن امتیازات تعرفه‌ای ۱۲۸ محصول آمریکایی اعلام کرد.

گنگ شوانگ، از سخنگویان وزارت امور خارجه چین گفت این تصمیم واکنشی به اقدام قبلی آمریکا برای وضع کردن تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم است.  

او افزود: چین خواهان جنگ تجاری نیست، اما در صورتی که به اجبار وارد این جنگ شود ظرفیت‌ها و اعتماد لازم برای محافظت از منافع خود را دارد.

او همچنین گفت: ما تاکید کرده ایم که چین خواهان راه انداختن جنگ تجاری نبوده و نیست، اما ما ترسی هم از آن نداریم. اگر کسی آن را بر ما تحمیل کند و جنگ تجاری را به در خانه ما بکشاند، ما مصمم هستیم تا پایان بجنگیم. چین به توانایی‌های خود برای محافظت از حقوق و منافع مشروعش با همه تدابیر لازم اعتماد دارد. آمریکا فهرستی دارد، ما هم فهرست خودمان را داریم.

این سخنگو همچنین تاکید کرد، چین همیشه آماده مذاکره است. او ابراز امیدواری کرد آمریکا اختلافات اقتصادی و مالی خود با چین را از راه گفتگو و مذاکراتی حل و فصل کند که مبتنی بر قانون بین الملل و مقررات تجاری بین المللی است نه قوانین داخلی آمریکا.

این سخنگو گفت: مذاکرات باید نشان دهنده احترام متقابل و برابر باشد، نه اینکه یک طرف بر آن طرف غالب باشد. این مذاکرات باید بر درک متقابل مبتنی باشد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد طرف آمریکایی منطقی بماند و یکجانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی تجاری را هر چه سریعتر به نفع دو ملت چین و آمریکا کنار بگذارد.

انتهای پیام/

چین بار دیگر خواستار همکاری آمریکا برای ممانعت از جنگ تجاری شد

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.