سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری اصفهان به مرز 6 میلیون نفر رسید

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع و گردشگری استان اصفهان شمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان را در نوروز امسال نزدیک 6 میلیون نفر اعلام کرد.

فریدون اللهیاری درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به میزان بازدید گردشگران از بناهای تاریخی استان اصفهان اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه امسال ، پنج میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۸ نفر از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان اصفهان بازدید کردند.

وی ، اجرای برنامه نوروزگاه در شهرستان‌های مختلف استان، برگزاری بازی چوگان در میدان تاریخی نقش جهان، اجرای طرح شب‌های نوروزی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی سه محور میدان امام(ره)، چهار باغ و محور زاینده‌رود، اجرای سومین جشنواره رالی خانوادگی در قالب «جشنواره سفور» را  از مهم‌ترین برنامه‌های میراث فرهنگی استان اصفهان در ایام نوروز برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع و گردشگری استان اصفهان در باره چگونگی برگزاری «جشنواره سفور» ابراز داشت: گردشگران نوروزی و شهروندان شهرهای تاریخی اصفهان و گرگاب در محور گردشگری شمال شهر اصفهان گرد هم آمدند و رالی خانوادگی از ورودی ورزشگاه بزرگ نقش جهان اصفهان در شمال این شهر آغاز شد و در اتوبان اصفهان به سمت تهران در مسیری به طول ۱۰ کیلومتر تا شهر تاریخی گرگاب ادامه یافت.

اللهیاری با اشاره به استقبال بی نظیر گردشگران استان اصفهان از مجموعه تاریخی باغ فین کاشان گفت: بناهای تاریخی مجموعه جهانی کاخ چهلستون، کاخ عالی قاپو و بنای تاریخی منارجنبان در رتبه های بعدی بازدید گردشگران از بناهای تاریخی استان ( دارای هزینه ورودی) به شمار می رود.   

 

انتهای پیام/م

 

بازدیدگردشگران نوروزی از جاذبه های استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.