سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین وارد آنکارا شد+ تصاویر

ولادیمیر پوتین برای شرکت در اجلاس سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه درباره مسائل سوریه وارد آنکارا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری راشاتودی در خبری اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز سه شنبه در نخستین سفر خارجی پس از انتخاب مجدد وارد آنکارا شد و مورد استقبال رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود، قرار گرفت.

قرار است رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در نشستی در خصوص بررسی مهمترین مسائل پیرامون روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه ای و بین المللی شرکت کرده و پس از آن دو طرف کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کنند. همچنین نشست رؤسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه به منظور هماهنگی ها در خصوص مذاکرات آستانه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. پوتین همچنین در افتتاحیه نیروگاه هسته ای ترکیه در شهر آکویو شرکت خواهد کرد.

همچنین یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد: این سفر در پی تماس ها و مکالمه های بی سابقه میان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه صورت می گیرد؛ به طوری که پوتین و اردوغان در سال گذشته 8 دیدار شخصی و بیش از 20 تماس تلفنی با یکدیگر داشتند.

همچنین از مهمترین مسائلی که قرار است میان دو طرف مطرح شود، بحث خرید سامانه اس-400 روسیه بوسیله ترکیه خواهد بود. یوری اوشاکوف تأکید کرده است مسکو تمامی تلاش هایش را برای تحویل این سامانه به آنکارا تا سال 2020 به کار خواهد بست. 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.