سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه بیش از 41 هزار نفر به اورژانس بيمارستان های استان زنجان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال،بیش از 41 هزار نفر در طرح سلامت نوروزی به اورژانس بيمارستان های استان زنجان مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛دكتر علیرضا زراعتچی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام این خبر گفت:از ۲۴ اسفندماه ۹۶ لغايت 13فروردین ماه  امسال، تعداد 41 هزارو 482نفر به اورژانس بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی زنجان مراجعه کرده اند که 36هزارو 326 نفر به صورت سرپایی و 5 هزارو 156 نفر نیز تحت نظر بستری و درمان و از بيماران بستری شده، تعداد 49 نفر در ICU _بخش مراقبتهای ویژه و 15 نفر در CCU_بخش مراقبتهای ویژه قلبی بستری شدند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص بازدیدهای نظارتی گفت: تاکنون 74 مورد بازرسی از مراکز درمانی ،پایگاههای فوریتهای پزشکی و ایستگاههای سلامت صورت پذیرفته که همه روزه در نوبت های کاری صبح ، عصر و شب ، پزشکان و کارشناسان معاونت درمان و اورژانس استان در مراکز درمانی حضور یافته و ضمن ارتباط با مراجعین ، مداخله لازم جهت رفع مشکلات احتمالی بیماران ، رضایت مندی و افزایش کیفیت خدمات به بیماران را بررسی می نمایند.

وی ادامه داد:همچنین کارشناسان واحد نظارت این معاونت درمان همه روزه فعالیت مطب ها و درمانگاه ها و سایر مراکز خصوصی سطح شهر را در طول تعطیلات مورد بازرسی قرار داده و استمرار روند خدمت رسانی توسط بخش خصوصی سرپایی را پایش نموده اند.

دکتر علیرضا زراعتچی با بیان اینکه از تاریخ ۲۴اسفند ۱۳۹۶ تا کنون 2 هزارو 254 مورد ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده‌ است افزود:از این تعداد ماموریت 554 مورد مربوط به مصدومین ترافیکی با نتیجه انتقال704 نفر به مراکز درمانی و  هزار و 700مورد ماموریت غیر ترافیکی با نتیجه 916 نفر به مراکز درمانی بوده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعات به ایستگاههای سلامت نوروزی را در این مدت 524 ،تعداد پروازهای اورژانس هوایی را 9مورد و اعزام اتوبوس آمبولانس به ماموریت‌های ترافیکی را ۱مورد اعلام نمود.

زراعتچی درخصوص جراحی های صورت گرفته در مراکز درمانی نیز گفت: از روز ۲۴ اسفند ماه سال قبل تا روز 13 فروردین سال جدید تعداد 1 هزارو 248 عمل جراحی انجام شده است که 536 مورد از آنها جراحی های الکتیو بوده اند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعداد موالید از ابتدای طرح سلامت نوروزی در مراکز درمانی استان را 415مورد برشمرد و افزود :ارایه خدمات دندانپزشکی به بیماران و مراجعین نیز بصورت مداوم انجام و تعداد180 نفر خدمات دندانپزشکی را دریافت نموده اند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیل رسیدگی به شکایات همچون گذشته به صورت شبانه روزی فعال است افزود: از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی تماس های دریافتی شکایات مردمی ، هماهنگی بین بیمارستان ها جهت اخذ و اعطاء پذیرش ، پیگیری انجام خدمات تشخیصی درمانی مادران پرخطر ، مدیریت و هدایت بیماران و پاسخگویی به سامانه های وزارتی را در بر می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم و مراجعین به مراکز درمانی ، در صورت بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات درمانی می توانند با شماره تلفن ۰۲۴۳۳۳۶۲۱۶۲ ستاد هدایت و اطلاع رسانی ، سامانه های ۱۵۹۰,۱۶۹۰ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۴۰۱۱۵ این معاونت که به صورت ۲۴ ساعته فعال می باشد تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ن

خدمات رسانی اورژانس به مردم در طرح سلامت نوروزی

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.