سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر روسیه در استرالیا از نحوه واکنش رسانه‌های این کشور به اخراج دیپلمات‌های روس انتقاد کرد

سفیر روسیه در استرالیا با انتقاد شدید از رسانه‌های این کشور، عملکرد آنها را در پوشش مساله اخراج دو دیپلمات روس از خاک استرالیا شرم‌آور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «گریگوری لاگوینوف»، سفیر روسیه در استرالیا عملکرد رسانه‌های این کشور در پوشش دادن مساله اخراج دو دیپلمات روس مستقر در کانبرا، بر سر مسمومیت جاسوس سابق روسیه در انگلیس را بسیار شرم‌آور خواند.

گریگوری لاگوینوف هفته گذشته در جریان یک کنفرانس خبری با خبرنگاران در کانبرا هر گونه دست داشتن روسیه در مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق  روسیه و دخترش در انگلیس بوسیله گاز عامل عصب را رد کرد.

سفیر روسیه در استرالیا همچنین امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد از خبرنگاران استرالیایی گفت آنها با مطرح کردن موضوع مسمومیت اسکریپال در واقع  خودشان را مورد تمسخر قرار داده‌اند.

وی افزود: در جریان این کنفرانس خبری بار دیگر مشخص شد هنگامی که خبرنگاران اتهامات بی‌اساس و حملات شخصی علیه اظهارات منطقی مرا بازگو می‌کنند اساسا خودشان را مسخره می‌کنند.

سفیر روسیه در استرالیا در ادامه این بیانیه اعلام کرد: هیچگونه سند و مدرک واقعی دال بر دست داشتن روسیه در مسموم کردن سرگئی اسکریپال‌ و دخترش وجود ندارد.

اخراج دو دیپلمات روس مستقر در کانبرا در حالی صورت گرفت که روسیه نیز در اقدام متقابل دو تن از دیپلمات‌های استرالیایی را اخراج کرد.

به دنبال مطرح شدن مساله مسمومیت اسکریپال، انگلیس 23 تبعه روس، آمریکا 60 تبعه روس و فرانسه و آلمان هر یک چهار تبعه روس را از کشورهایشان اخراج کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.