سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاریکاتور اکونومیست درباره انتصاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ

روزنامه اکونومیست در ستون کاریکاتور خود به انتصاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اکونومیست انتصاب «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی جدید ترامپ را در قالب یک کاریکاتور به تصویر کشید.

بولتون که در طبقه‌بندی سیاسی آمریکا در دسته "بازها" (سیاستمداران تندرو) قرار دارد، هفته گذشته از سوی ترامپ جایگزین «هربرت مک‌مستر» شد.

این سیاستمدار ۷۰ ساله آمریکایی یکی از شناخته‌شده‌ترین نئوکان‌ها در آمریکاست که بارها مواضع خصمانه‌ای علیه کشورمان داشته و از حامیان سرسخت خروج از توافق هسته‌ای ایران است.

وی نیمه دوم ۲۰۰۵ بدون رای اعتماد سنا از سوی جورج بوش پسر به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل انتخاب شد اما از آنجا که می‌دانست سنا صلاحیت او را تایید نخواهد کرد چند ماه بعد از این سِمت استعفا کرد.

بولتون علاوه بر این، یکی از حامیان اصلی منافقین در آمریکاست و تاکنون بارها در جمع اعضای این گروهک تروریستی سخنرانی کرده و خواستار تغییر نظام ایران شده است.

سال گذشته در ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید، وی یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصدی وزارت خارجه آمریکا بود اما یک منبع آگاه بعدها فاش کرد که ترامپ او را تنها به این خاطر به عنوان وزیر خارجه خود انتخاب نکرد که از سبیل او خوشش نمی‌آمد!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.