سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم معنوی ام داوود در سومین حرم اهل بیت (ع)

مراسم معنوی ام داوود با حضور مشتاقان اهل بیت(ع)، زائران و مردم مومن و خداجو در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مراسم معنوی و روحانی ام داوود ساعت ۱۶ در شبستان امام خمینی حرم حضرت احمدبن موسی (ع) آغاز شده است.

شب و روز پانزدهم رجب، از زمان‌های مهم سال است و برای عبادت پیشگان و عارفان، از ایام ویژه سال به حساب می‌آیند.

در‌های رحمت الهی در این شب و روز بر روی خلق گشوده و راه‌ها و در‌های غضب الهی و بدفرجامی، بسته و یا بسیار کم رمق می‌شود.

اعمال ام داوود یکی از اعمال ایام البیض است و معتکفان سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم را روزه می‌گیرند و از ظهر روز پانزدهم به انجام اعمال ام داوود می‌پردازند.

اعمال ام داوود شامل قرائت صد مرتبه سوره حمد، صد مرتبه سوره اخلاص، و ده مرتبه آیة الکرسى است و سپس سوره‌های انعام، بنى‌اسرائیل، کهف، لقمان، یس، صافّات، حَّم سجده، حَّمعَّسَّق، حَّم دخان، فتح، واقعه، مُلْک، نَّ وَ اِذَا السَّماَّءُ انْشَقَّتْ و تا آخر قرآن توسط معتکفان قرائت می‌شود و در پایان دعای استفتاح مشهور به دعای ام داوود خوانده می‌شود.

فاطمه معروف به ام داوود، مادر داوود، پسر زاده امام حسن مجتبی (ع) و مادر رضاعی امام صادق (ع) بوده است.

عمل "ام داوود" را امام صادق (ع) به "ام خالد بربریه" مادر رضاعی خود و مادر داوود آموخت و آن زن صالح این عمل را در نیمه رجب انجام داد و از خداوند متعال مسئلت کرد، که فرزندش داوود بن حسن مثنی را از حبس و شکنجه منصور دوانقی (دومین خلیفه عباسی) رهایی بخشد.
انتهای پیام/ر

زمزمه دعای «ام‌داوود» در حرم شاهچراغ (ع)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.