سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۱ درصدی بازدید از آثار تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از افزایش ۲۱ درصدی بازدید از آثار تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۸۱ نفر از آغاز تعطیلات نوروز امسال از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی تحت پوشش این اداره کل بازدید کردند.

وی افزود: این آمار شمار بازدیدکننگان از آثار فرهنگی و تاریخی استان فارس مربوط به دوره زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا شامگاه یکشنبه ۱۲ فروردین ماه است.

امیری ادامه داد: در مدت مشابه پارسال، یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۹۰ نفر از مکان‌های تاریخی و گردشگری فارس بازدید کرده بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه مجموعه فرهنگی حافظیه با ثبت آمار بازدید ۴۸۴ هزار و ۵۹۳ نفر در صدر فهرست مکان‌های مورد علاقه گردشگران در استان فارس قرار دارد، بیان کرد: مجموعه تخت‌جمشید با ۴۰۰ هزار و ۷۶۳ بازدیدکننده، سعدیه با ۳۲۷ هزار و ۶۹۳ بازدیدکننده، مجموعه پاسارگاد با ۲۱۱ هزار و ۵۴۵ بازدیدکننده و ارگ کریمخان زند با ۱۶۸ هزار و ۴۷ بازدیدکننده در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی همچنین در خصوص آمار اسکان گردشگران در فارس تصریح کرد: از ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۱۲ فروردین‌ماه ۹۷ سه میلیون و ۶۹۴ هزار و ۳۸۱ نفر شب در فارس اقامت داشته‌اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ر

رشد ۳۲ درصدی اسکان گردشگران در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.