مرادی، گفت: فعالیت عمرانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال ۸۵ آغاز شده و تمام فازهای آن راه اندازی نشده در حالی که مشابه این پالایشگاه ظرف سه سال به بهره برداری میرسد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت عمرانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال 85 آغاز شده که مشابه این پالایشگاه باید ظرف سه سال به بهره برداری می رسید، افزود: یکی از دلایلی که از گذشته تاکنون افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به مدت 12 سال تاخیر انداخته سوءمدیریت بوده و مسئولان نتوانسته اند از منابع موجود برای راه اندازی پالایشگاه استفاده کنند.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اگر این پالایشگاه 6 سال قبل راه اندازی می شد می توانست از لحاظ صرفه جویی ارزی کمک فراوانی به کشور کند، ادامه داد: هم اکنون پالایشگاه نفت بندرعباس در هرمزگان به تنهایی 18 درصد از نیاز ما در کشور را به صورت مستقیم و 45 درصد را به صورت غیرمستقیم تامین می کند که مکمل این پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که می تواند به تولید بنزین در کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه اکنون با تغییر مدیریت وضعیت پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بهبود یافته است، یادآور شد: اگر دولت از این پالایشگاه حمایت مالی نکند، سرنوشت گذشته بار دیگر تکرار می شود و این پالایشگاه نمی تواند میزان مصرف بنزین داخلی کشور را تامین کند.
مرادی با تاکید بر اینکه به دنبال تولید بنزین یورو۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستیم، افزود: گفت وگوهایی درباره تولید بنزین با استاندارد یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطرح شده که می توان به تولید بنزین های استاندارد مورد نظر در بندرعباس و تهران دست یافت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 97 مشروط به حمایت مالی دولت است، تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک سرمایه ملی است و با بهره برداری فازهای جدید می تواند نیاز کشور را در حوزه بنزین تامین کند تا از خارج بی نیاز شویم.
انتهای پیام/