سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دخترانی که قربانی جنگ می‌شوند؛

خشم مردم یمن از شنیدن خبر تجاوز سرباز سودانی به یک دختربچه یمنی

انتشار خبر تجاوز یک سرباز سودانی به یک دختربچه یمنی در منطقه ساحلی الخوخه خشم مردم یمن را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، انتشار خبر تجاوز یک سرباز سودانی به یک دختربچه یمنی در منطقه ساحلی الخوخه خشم مردم یمن و بخش‌های حقوقی و انسانی این کشور را برانگیخته است.

داستان اینگونه آغاز شد که برخی از فعالان محلی از شهر الخوخه گفتند نظامیان سودانی چند دختربچه را زمانی که سرگرم جمع آوری هیزم بودند، تعقیب کردند و یکی از نظامیان با تهدید اسلحه به یکی از آنها تجاوز کرد. این داستان طی دو روز ادامه یافت و برخی این خبر را تائید و برخی دیگر تکذیب کردند تا اینکه ظهر روز شنبه گذشته یکی از اهالی شهر ساحلی الخوخه این خبر را تائید کرد و بار دیگر خواستار بازخواست نظامی سودانی شد.

فرماندهی نیروهای ائتلاف تا این لحظه در این زمینه اظهارنظری نکرده است. این موضوع سر و صدای زیادی در پایگاه‌های اجتماعی به راه انداخت و یمنی‌ها این امر را محکوم کردند و خواستار بازخواست این نظامی شدند.

از سوی دیگر یک سیاستمدار برجسته یمنی خواستار اعدام یک سرباز سودانی شد که به زن یمنی در استان الحدیده در شمال یمن تجاوز کرد. علی البخیتی خواستار اعدام سربازی شد که به این زن یمنی تجاوز کرد. وی گفت باید این سرباز را در ملأعام به دار آویخت و افسران اماراتی که این زن را مجبور کردند برگه ای را امضا و وقوع این حادثه را انکار کند، زندانی و پس از محاکمه خلع درجه کرد.

البخیتی تجاوز یکی از نظامیان ائتلاف به این زن را جنایت غیر قابل چشم پوشی دانست. وی منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی سابق و فراری) یمن را مسئول این جنایت دانست زیرا هادی نیروهای ائتلاف را به کشور کشانید. 

انتهای پیام/

تجاوز سرباز سودانی به یک دختربچه یمنی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.