سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دردسر همسترينگ، بلاى جان شفر آلمانى

مصدوميت برخى از بازيكنان تيم فوتبال استقلال از ناحيه همسترينگ، بلاى جان اين روزهاى شفر شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان همان طور كه نظاره گر هستيم در ماه هاى اخير بسيارى از بازيكنان تيم فوتبال استقلال با مشكل مصدوميت هاى حاد و به نسبت معمولى همراه بودند.

مصدوميت هايى كه گاهی برخى از بازيكنان استقلال را زير تيغ جراحان مى برد و گاه تعدادى از آنها با حضور در كلينيك پزشكى با فيزيوتراپى مصدوميت خود را پشت سر مى گذاشتند.

در هر صورت پژمان منتظری، میلاد زکی پور، تیام، بهنام برزای، وریا غفوری و حالا فرشید باقری بازیکنانی هستند که در ۴۰ روز گذشته از ناحیه همسترينگ دچار مصدومیت با شدت مختلف شده اند و همين آسيب ديدگى آنها باعث شده تا کار شفر براى حضور در رقابت ها سخت شود.

البته ناگفته نماند شدت مصدومیت بازيكنان تيم فوتبال استقلال متغير بوده و هر كدام ميزان آسيب ديدگى شان متفاوت است.

مصدوميتى كه اين روزها خيلى از بازيكنان استقلال از جمله برزاى ،باقرى و ديگر بازيكنان استقلال به آن دچار شدند آسيب ديدگى همسترينگ خواهد بود.

عضله همسترینگ عضله ای است که پشت ران بازیکنان قرار دارد و مصدومیت این عضله درجات مختلفی دارد که در برخی موارد و با پارگی شدید به عمل جراحی نیز نیاز است.

همچنين عضله همسترینگ یکی از پرکارترین عضلات برای ورزشکاران فوتبالیست محسوب می شود و به همین دلیل مصدومیت از این ناحیه بسیار شایع است.

مصدومیت از این ناحیه بیشترین درصد از کل مصدومیت های بازیکنان است و به سندرمی دردسر ساز برای تیم ها تبدیل مى شود. درست دردسرى كه اين روزها براى شفر و بازيكنانش پيش آمده و اين مربى آلمانى در خيلى از رقابت هاى حساس خود در ليگ برتر و آسيايى نمى تواند از حضور بازيكنان مصدوم از ناحيه همسترينگ بهره ببرد.

به هر ترتيب ریکاوری و استراحت در دوران فشردگی مسابقات مهم ترین عاملی است که می تواند به بازیکنان برای فرار از این مصدومیت کمک کند. از طرفى بايد در جلسات ریکاوری و سرد کردن به این عضله توجه ویژه ای داشت.

سرمربی تيم فوتبال استقلال هم اين روزها به خاطر مصدوميت بازيكنانش با تغییر ریکاوری این تیم از زمین چمن به سونا و استخر تلاش کرده تا این مصدومیت را کاهش دهد.

انتهای پیام/

عضله همسترينگ عامل دورى استقلالى ها از رقابت ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.