سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوءاستفاده از تصاویر مخاطبان در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای مازندران از دستگیری فردی که با استفاده از تصاویر شخصی دختری در فضای مجازی اقدام به ساخت صفحات جعلی در فضای مجازی کرده بود خبر داد.

سرهنگ حسن محمد نژاد رئیس پلیس فتای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در پی مراجعه دختری مبنی بر این که در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، صفحه‌ای جعلی با انواع تصاویر شخصی و خانوادگی وی ایجاد شده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:ماموران با انجام اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم که با نشر تکذیب  تحت‌عنوان مشاوره، روانشناسی و روانپزشکی با نام شاکیه موجب سلب آسایش شاکیه شده بود، شدند.

رئیس پلیس فتای مازندران به هماهنگی‌های قضایی، دستگیری متهم و ضمن اقرار به بزه انتسابی اشاره کرد و گفت: با جستجو در فضای‌مجازی به تصاویر شاکیه دسترسی پیدا کرده و با شماره تلفنی ناشناس، اقدام به ساخت صفحاتی جعلی با تصاویر خصوصی شاکی و اخاذی از مخاطبان می‌کرد.

سرهنگ محمد نژاد افزود: متهم انگیزه خود از این عمل مجرمانه را حس کنجکاوی و جمع‌آوری وجه نقد و اخاذی عنوان‌داشته و دلیل استفاده از تصویر شاکیه را نیز موجه بودن عکس‌های وی بیان‌داشت.

وی گفت: متهم پس از انجام تحقیقات پلیسی به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قضایی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا مازندران هشدار داد: کاربران فضای مجازی به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را بر روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار ندهند و از بارگذاری حتی تصاویر موجه خود و خانواده شان در فضای مجازی نیز جدا خودداری کنند، زیرا ممکن است مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گیرد.

انتهای پیام /آ

متهم فضای‌مجازی در مازندران دستگیر شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.