سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتکاف فرصتی برای آمادگی معنوی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعتکاف رجبیه را فرصتی برای آماده سازی برای ماه شعبان و رمضان دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: اعتکاف ماه رجب زمینه ساز درک و فهم بیشتر ماه مبارک رمضان، شب قدر و قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه هر سال مناسک معنوی اعتکاف نسبت به سال گذشته با جمعیت بیشتری برگزار می‌شود، اضافه کرد: جوانان ما هر سال علاقه مندی بیشتری به دین پیدا می‌کنند و روند حرکتی جامعه و مردم به سمت دین و معنویت رو به افزایش است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت گفت: طبیعت فقط به ما تعلق ندارد هر چند اگر صرفاً به ما نیز تعلق داشته باشد باید دلسوز حال خودمان هم باشیم و در حفظ این امانت که به همه نسل‌ها تعلق دارد، بکوشیم.

وی در ادامه با اشاره به عدالت در جامعه افزود : عدالت آن چیزی است که مردم همگی باید خودشان دغدغه اجرای آن را داشته باشند، یعنی زمانی که ما طرفدار عدالت هستیم نباید به شخصی که ظالم است رای دهیم و او را برای مسئولیتی انتخاب کنیم؛ اگر آگاهانه این فرد را انتخاب کنیم در تمام خیانت‌های او شریک هستیم.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: اجرای عدالت فقط به این معنا نیست که رهبر معظم انقلاب پیش قدم شوند و درباره موضوعی صحبت کنند، صحبت رهبری باید به مدل رفتاری همه ما تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دوازدهم فروردین "روز جمهوری اسلامی" بیان کرد: عده‌ای به دنبال این بودند که برای جمهوری اسلامی پیشوند و پسوند درست کنند و اضافاتی به آن داشته باشند و جمهوری دموکراتیک اسلامی و جمهوری خلق مسلمان را مطرح کردند تا اسلام را از ما بگیرند و کفر و الحاد را در جامعه حاکم کنند.

وی افزود: امام راحل (ره) در آن ایام مقابل همه زورگویی‌ها ایستادند و فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر"و مردم مردانه به میدان آمدند و ۹۸.۲ درصد به جمهوری اسلامی رای "آری" دادند.

خطیب نمازجمعه قزوین با اشاره به وفات حضرت زینب (س) گفت : زنان جامعه ما از شخصیتی همچون زینب کبری (س) فرا گرفته اند که قدر عدالت، انسانیت و عفت را بدانند و ادب زندگی را در خانواده و در مواجهه با همسران خود بیاموزند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال مرحوم آیت الله باریک بین امام جمعه سابق قزوین گفت: این عالم ربانی بیش از ۳۰ سال در خطبه‌های نماز جمعه، مردم را راهنمایی و ارشاد و فرزند خود را در راه خدا و دفاع مقدس تقدیم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین از مردم خواست در مراسم سالگرد این عالم ربانی در روز پنجشنبه شانزدهم فروردین شرکت کنند.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.