سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لتگاه، روستایی بدون بیکار در استان همدان

در روستای لتگاه همدان هیچ کس بیکار نیست و حتی از روستاهای اطراف برای کار به این روستا می آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ واحدهای مشاغل خانگی جوراب بافی لتگاه از قدیمی ترین مراکز جوراب بافی کشور به شمار می رود که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد.

روستای لتگاه دارای دو هزار و۵۰۰ نفر جمعیت است که در قالب ۶۰۰ خانوار زندگی می کنند و شغل اصلی آنها جوراب بافی ، کشاورزی و دامداری است.

این روستا به علت موقعیت استراتژیک خود یکی از روستاهای موفق در صنایع کوچک از جمله تولید جوراب در سطح شهرستان بهار به شمار می رود و خانواده های این روستا به طور موروثی از سالیان گذشته در حرفه جوراب بافی فعالیت دارند.

در حال حاضر حدود ۲۵۰ واحد تولیدی جوراب در این روستا فعال است که تنها نیمی از آنها دارای پروانه هستند و مابقی واحدها در حال ساماندهی هستند، به طور متوسط در هر کارگاه دو تا سه نفر مشغول به کارند که در مجموع حدود هزار نفر در این روستا به کار جوراب بافی مشغولند.

علاوه بر ایجاد اشتغال برای اهالی روستا مردم از روستاهای همجوار نیز برای کار به این روستا می آیند.

تولیدات روستای لتگاه به تهران ، استانهای غربی و کردستان و سنندج ارسال می شود.

بر اساس آمارها در پایان سال ۹۶ واحدهای مذکور با ظرفیت کامل فعال بوده اند به نحوی که حاضر به پذیرش سفارش جهت تولید نبوده اند.

اگرچه ممکن است واردات نخ با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش غیر بانکی واردات کالا از ۴ کشور هند ، کره جنوبی ، ترکیه و چین کاهش یافته است .

گفتنی است، از تاریخ ۱۰ بهمن سال ۹۶ واردات از کشورهای مذکور فقط با روش بانکی و از طریق گشایش اعتبار اسنادی و یا حواله امکان پذیر است.

انتهای پیام/ د

جوراب بافی در روستای لتگاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.