سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه شبکه خبری بزرگ آمریکا سخنرانی ترامپ در اوهایو را ناتمام قطع کردند

بر اساس برخی گزارش‌های منتشره سه شبکه خبری آمریکایی شب گذشته پخش صحبت‌های خارج از برنامه ترامپ در اوهایو را پیش از پایان، قطع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، سه شبکه خبری آمریکایی سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اوهایو را پیش از به پایان رسیدن، قطع کردند. این مسئله انتقاد شدید کاخ سفید را در پی داشت.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، ترامپ می‌بایست در سخنرانی خود به موضوعات مربوط به زیرساخت‌های آمریکا اشاره می‌کرد. با این حال، وی متن آماده شده برای خود را کنار گذاشت و به بیان مسائل دیگری پرداخت.

سخنرانی ترامپ در ساعت 2 بعدازظهر به وقت محلی آغاز شد. اما تنها پس از 30 دقیقه از آغاز این سخنرانی، شبکه خبری «سی ان ان» و «ام اس ان بی سی» پخش سخنرانی ترامپ را قطع و با کارشناسان خود مصاحبه کردند. در این میان، شبکه خبری فاکس نیوز 10 دقیقه بیشتر از دو شبکه دیگر به پخش سخنرانی‌ ترامپ پرداخت. با این حال، این شبکه نیز پخش سخنرانی ترامپ را پیش از پایان آن، قطع کرد.

شبکه فاکس بیزنس که این سخنرانی را پوشش داده بود، آن را تا انتها پخش کرد.


بیشتر بخوانید:

سخنرانی ترامپ در اوهایو


تصمیم این شبکه‌ها برای قطع سخنرانی ترامپ از سوی کاخ سفید مورد انتقاد قرار گرفت. دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود، تصاویر همزمان این 4 شبکه خبری را در کنار یکدیگر منتشر کرد که در آن، دو شبکه متعلق به فاکس نیوز همچنان سخنرانی‌ ترامپ را پخش می‌کردند.

وی در این پیام توییتری نوشت: «دونالد ترامپ در حال بیان صحبت‌های مهمی با مردم آمریکاست. حدس بزنید چه کسی نمی‌خواهد تمام این سخنان به صورت زنده پخش شود.»

با این حال، یک خبرنگار سی ان ان در پاسخ به این توییت نوشت: «فاکس نیوز! آن‌ها 10 دقیقه پیش سخنان ترامپ را قطع کردند.»

این در حالی است که شبکه‌های خبری به دلیل پخش کامل سخنرانی‌های ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته اند. برخی از منتقدان بر این باورند که پخش کامل سخنرانی‌های ترامپ به وی فرصت پیروز شدن در انتخابات درون‌حزبی را داده است. جف زاکر، رئیس شبکه خبری سی ان ان در ماه اکتبر سال 2017، تصمیم مبنی بر پخش کامل سخنرانی‌های تبلیغاتی ترامپ را «خطا» عنوان کرده بود.

زاکر در سال گذشته در مدرسه کِنِدی هاروارد گفته بود: «اگر بخواهم به اشتباهاتی که در سال گذشته مرتکب شده‌ایم اشاره کنم، باید بگویم خطای ما پخش بیش از حد سخنرانی‌های تبلیغاتی او (ترامپ) در دو ماه نخست بود.» وی افزود: «چون وی سخنان غیرمنتظره‌ای را بیان می‌کرد، همواره تمایل به پخش این صحبت‌ها وجود داشت.»

زاکر همچنین در این سخنرانی خود گفته بود پخش صحبت‌های تبلیغاتی ترامپ که گاهی نظراتی جنجالی بیان می‌کرد، رتبه این شبکه خبری را افزایش می‌داد.

انتهای پیام/

قطع سخنرانی ترامپ در سه شبکه خبری آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.