سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۸ درصدی تردد خودرو‌ها در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای سفر‌های نوروز ۹۷، تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی چهارمحال و بختیاری، ۳۸ درصد افزایش یافت.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سفر‌های نوروز ۹۷، تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد افزایش یافت.

سرهنگ رحمت الله نجفی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حدود پنج هزار دستگاه کامیون در مسیر رفت و برگشت محور خوزستان و چهار هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین در محور یاسوج به چهارمحال و بختیاری تردد کردند.

وی افزود: همچنین در این مدت، تصادفات منجر به فوت در محل حادثه با کاهش ۲۵ درصدی و تلفات انسانی حوادث رانندگی پس از انتقال به مراکز درمانی، با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود.

نجفی اضافه کرد: علت ۵۰ درصد تصادفات نوروزی در چهارمحال و بختیاری، خستگی و خواب آلودگی راننده و ۴۰ درصد حوادث، سبقت و انحراف غیر مجاز بوده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز ۹۷، تمام محور‌های ارتباطی این استان از ساعت ۱۵ تا ۲۲ با ترافیک سنگین مواجه می‎باشد.

نجفی افزود: استان چهارمحال و بختیاری با میانگین سرعت ۸۴ کیلومتر بر ساعت، رکورد بیشترین سرعت کشور را به خود اختصاص داده است که این میزان نسبت به میانگین کشوری ۴ نمره بیشتر است.

وی به رانندگان توصیه کرد: با رعایت فاصله طولی با خودروها، سرعت مجاز در سر پیچ‌ها و جاده‌های لغزنده، پرهیز از شتاب بی مورد، عدم خواب آلودگی و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت، از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

گفتنی است: طرح ترافیکی نوروز ۹۷ از ۲۴ اسفند ۹۶ و با شعار «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/خ

چهارمحالی‌ها دارای رکورد بیشترین سرعت رانندگی در کشور

برچسب ها: نوروز 97 ، حوادث ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.