سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰۰ هزار نفر از بناهای تاریخی و اماکن دیدنی اردکان بازدید کردند

رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: درایام نوروز امسال ۸۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از آثارتاریخی اردکان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اردکان گفت: تا روز هشتم فروردین ۹۷، آمار ۷۰ هزار نفری اسکان در شهرستان اردکان نیز به ثبت رسیده است.

حمید مشتاقیان با اشاره به ثبت بیش از ۸۰۰ هزار نفر بازدید از ابنیه تاریخی و اماکن دیدنی این شهرستان، تصریح کرد: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته از کاهش ۱۰ درصدی خبر می‌دهد.

وی گفت: البته با توجه به ثبت جهانی شهر یزد و با توجه به این که اردکان دروازه ورودی استان به شمار می‎ رود، پیش بینی‌ها از افزایش مسافران نوروزی خبر می‌دهد، اما براساس نظر کارشناسان، وضعیت بد اقتصادی مردم یکی از دلایل کاهش مسافران به این ضلع گردشگری کشور به شمار می‌رود.

 مشتاقیان از موزه‌های فرش، مردم شناسی، مفاخر و بافت تاریخی در شهر اردکان و منارجنبان، ارگ تاریخی و کاروانسرای شاه عباسی و ریگزار زرین در بخش خرانق، بافت تاریخی عقدا و جاذبه‌های تاریخی ترک آباد و احمدآباد در بخش مرکزی اردکان، به عنوان پربازدیدترین اماکن مورد توجه گردشگران در ایام نوروز یاد کرد.

شهرستان اردکان از بزرگ‌ترین شهر‌های استان یزد است .

اردکان با ۹۸ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

جاذبه‌های تاریخی اردکان میزبان ۸۰۰ هزار نفر گردشگر

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.