سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ قاطع مسکو به غرب؛

لاوروف از اخراج ۶۰ دیپلمات آمریکا از روسیه خبر داد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو شماری از دیپلمات‌های آمریکایی را اخراج و کنسولگری این کشور در سن پترزبورگ را تعطیل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های روس، وزارت خارجه روسیه از اخراج ۶۰ دیپلمات آمریکایی از این کشور و تعطیلی کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ خبر داد. سفیر آمریکا در مسکو هم امروز به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، امروز در نشست خبری گفت: روسیه با کشورهایی که دیپلمات‌های روس را اخراج کردند، مقابله به مثل می‌کند. اما پاسخ مسکو به همین اقدام محدود نمی‌شود.

وی افزود: «لندن از ما خواسته بود که به مسموم کردن اسکریپال و دخترش  و این که کنترل خود را بر روی مواد شیمایی مان از دست داده ایم اعتراف یا اذعان کنیم که هر دو مورد یاوه گویی است.»

این مقام روس همچنین اعلام کرد به همان تعدادی که دیپلمات‌هایش از آمریکا و دیگر کشور‌ها اخراج شدند، دیپلمات‌های این کشور‌ها را اخراج خواهد کرد.

سرگئی لاوروف درباره سوریه نیز گفت نود درصد از ریف دمشق به تسلط نیرو‌های ارتش سوریه در آمده است. وی با تاکید بر حفظ احترام حاکمیت خاک سوریه اعلام کرد برای اعزام کمیته‌ای از سوی سازمان ملل متحد به شهر رقه سوریه نیز با دولت سوریه توافق شده است.

لاوروف افزود: ما در حال بررسی تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه هستیم و این امر باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

کاخ سفید نیز در یک عقب‌نشینی از موضع خصمانه اخیر خود در مقابل روسیه در خصوص مسئله مسمومیت جاسوس سابق روس،  امروز اعلام کرد در‌های آمریکا به روی دیپلمات‌های جدید روسیه باز است.

یک مقام مسئول در کاخ سفید با اشاره به در‌های باز آمریکا به روی دیپلمات‌های جدید روسیه، گفت: «هیچ محدودیتی برای تعداد دیپلمات‌های جدید روسیه برای حضور و فعالیت در آمریکا وجود ندارد.» 

گفتنی است، به دیپلمات های آمریکایی تا ۵آوریل فرصت داده شده تا خاک روسیه را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
کلا این سیاستمداران با ارامش ملتها منفعتی ندارن!در کنار هم با صلح و ارامش زندگی کردن لطف دیگری دارد
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
ترامپ نادان فکر کرده که پوتین اینقدر ذلیل و خوار شده که در مقابل اقدامات بی خردانه ش سکوت کنه، روسیه جدید با پوتین ،کرکره همه کشورهای اروپایی و کانادا و استرالیا و ایضا امریکا رو،با هم پایین میکشه.
امید
۲۳:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
امید وارم روسیه درک کند تاکتیکی که امریکا برای تضعیف روسیه انجام میدهد همان تاکتیک بزن و درو است
درواقع آمریکا ضربه خودرا با اخراج دیپلوماتها روسی به این کشور زده اما بعد از ان از در دلجویی عمل خود را توجیح میکند