سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 30 اکیپ منابع طبیعی جنوب کرمان در روز طبیعت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: 7 اکیپ ثابت و 23 اکیپ سیار برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه جنوب کرمان در روز طبیعت فعال هستند.

سرهنگ خانباز امیرافضلی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: در بحث تدابیر اتخاذ شده برای روز طبیعت، فرماندهان نیروی انتظامی هفت شهرستان جنوبی کرمان آمادگی خود را برای همکاری با رؤسای اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و فرماندهان پاسگاه‌های ویژه حفاظت از منابع طبیعی اعلام کردند.

وی افزود: با دادستان‌های حوزه قضایی نیز در راستای برخورد با افراد سودجو که ممکن است در ایام تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت مبادرت به تخریب، تصرف و قاچاق گیاهان دارویی و چوب جنگلی کنند، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

امیرافضلی به بحث جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی اشاره و تصریح کرد: بخشداری‎ها، دهیاری‎ها و شوراهای اسلامی روستاها نیز برای جلوگیری از تصرف‌های عدوانی و آتش‌سوزی‎های غیر مترقبه همکاری لازم را با مسئولان انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان‌پذیر است، یادآور شد: با توجه به اینکه جنوب کرمان به عنوان نخستین پایلوت کشوری در بحث حفاظت مشارکتی و به‌کارگیری جوامع محلی برای پیشگیری و اطفای حریق عرصه‌های ملی انتخاب شده است تا کنون 50 اکیپ مردمی از همیاران طبیعت برای این امر سازماندهی شده است.

امیرافضلی از فعالیت اکیپ‌های ثابت و سیار گشت و مراقبت یگان حفاظت در زمان تعطیلات نوروز و سیزده به در امسال خبر داد و افزود: هفت اکیپ ثابت و 23 اکیپ سیار برای مقابله با جرائم عرصه‌های منابع طبیعی منطقه جنوب کرمان در این ایام فعال هستند.

وی گفت: نیروهای کشیک فرماندهی یگان حفاظت به ویژه در ایام تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردم در زمینه جرائم مربوط به عرصه‌های مرتعی و جنگلی هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: مردم منطقه جنوب کرمان می‌توانند، طی تماس با شماره 1504 ستاد خبری امداد جنگل و مرتع به صورت 24 ساعته، اقدامات غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله قاچاق محصولات جنگلی، تصرف‌ عدوانی، قطع درختان، آتش‌سوزی و ... را گزارش دهند.

انتهای پیام/ب

30 اکیپ منابع طبیعی جنوب کرمان در روز طبیعت فعالند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.