سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندارخراسان رضوی ؛

نمایشگاه نوروزگاه ایران، نوروز ایرانیان را به مشهد آورده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه نوروزگاه ایران آداب، رسوم و سنت‌های ایرانیان در نوروز را در قالب نمایشگاه به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا واقع در نمایشگاه بین المللی مشهد  در گفتگو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه و همچنین برگزاری شب‌های فرهنگی استان‌ها در نمایشگاه به نمایش گذاشتن کلکسیونی از فرهنگ کهن، آداب و رسوم ایرانیان است که در پر کردن اوقات فراغت، شناخت فرهنگ ایرانیان، غنای فرهنگی و انسجام بخشی هویت فرهنگی ایرانیان بسیار موثر است.


وی با بیان اینکه تاکنون و در ایام نوروز بیش از ۸ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کرده اند و ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: اولویت اول زائرین زیارت امام رضا (ع) است ولیکن بررسی‌ها نشان داده است که زائرین در مدت اقامتشان در مشهد به طور میانگین ۲.۵ بار به زیارت می‌روند و سایر زمان‌ها و ایام باید برای پر کردن بهینه وقت آن‌ها فکری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: هر چقدر بتوانیم از طریق برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسب بقیه اوقات زائرین و مجاورین را پر کنیم ارزشمند است و یکی از مکان‌هایی که می‌تواند کارکرد فرهنگی و هنری در پرکردن اوقات فراغت داشته باشد نمایشگاه بین المللی مشهد است.

حسینی با بیان این که در ایام نوروز نورزوگاه‌ها در سطح استان فعال شده است گفت:در ایام نوروز ورزش‌های بومی محلی در سرتاسر استان در حال اجراست که این فعالیت‌ها در راستای یکی از راهبرد‌های هفت گانه استان یعنی ارتقای فرهنگی است.

وی افزود: طرح جامع تعاملات گرم در استان خراسان رضوی در سه سطح در حال پیگیری است. سطح اول برنامه‌های سه گانه علمی، هنری و ورزشی است که با رویکرد هویت بخشی محقق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: سطح دوم ارائه خدمات علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری است که می‌تواند ارائه گردد و سطح سوم نیز برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها است که نمایشگاه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا در این قلمرو معنا می‌شود.

حسینی نمایشگاه بین المللی مشهد را نمایشگاهی تمام ساحتی دانست و گفت: نمایشگاه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا یکی از نمایشگاه‌هایی است که ساحت‌های اقتصادی، اجتماعی و بویژه فرهنگی را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ غرفه وجود دارد که ۱۳۰ صنف را توانسته است به مشارکت دعوت نماید و جذب سرمایه و سرمایه گذاری از کارکرد‌های دیگر این نمایشگاه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برگزاری آئین‌ها و هنر بومی محلی ضمن شناسایی فرهنگ مناطق مختلف محیط مفرح و شادی را بویژه در ایام نوروز برای مجاورین و زائرین فراهم ساخته است.

حسینی با اشاره به وجود ۳۰ میلیون زائر سالانه و ۳ میلیون مجاور افزود: باید غنای فعالیت‌های فرهنگی استان را افزایش دهیم و نمایشگاه بین المللی مشهد ظرفیتی بی بدیل است که متناسب با ایام در فصول مختلف سال به این موضوع می‌تواند کمک کند.

وی افزود: برای اولین بار است که در ایام پیک زائر و در نوروز، نمایشگاه نوروزی آن هم با موضوع فرهنگ موجب شده است نوروز ایرانیان به مشهد و نمایشگاه بین المللی آورده شود.

انتهای پیام//ا.س
 

بازدید معاون استاندار خراسان رضوی از نمایشگاه نوروزگاه ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.