سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

انسجام سازمان بنادر در رونق گردشگری دریایی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:توسعه و رونق گردشگری دریایی از طریق سازمان بنادر و دریانوردی امسال بصورت منسجم شکل گرفت .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گردشگری دریایی گفت:توسعه و رونق گردشگری دریایی از طریق سازمان بنادر و دریانوردی امسال بصورت منسجم شکل گرفت و قطعا این روند باعث ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در بنادر جنوبی و شمالی کشور خواهد شد.

وی افزود: گردشگری دریایی، مقوله‌ای است که در تمام کشور‌های دارای آب و بندر در اولویت قرار گرفته است و آن‌ها از این طریق به درآمد زایی بالایی دست پیدا می‌کنند لذا ایران هم با استفاده از تجربیات آن‌ها باید به این سمت و سو حرکت کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس، خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز جمعیت ساحل نشین در سواحل سیستان و بلوچستان در دو شهر ساحلی چابهار و کنارک است. دلیل این امر نیز تمرکز صنایع و وجود جاذبه‌های اقتصادی در این دو شهر ساحلی است، لذا در سال ۹۷ باید از این فرصت برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با دریا استفاده شود.

وی گفت: ایجاد پروژه‌های نظیر احداث ۶ بندر چندمنظوره مردمی توسط سازمان بنادر و دریانوردی که اکنون مورد استقبال مردم قرار گرفته، یکی از کار‌ها برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با دریا است که درحال انجام می‌باشد. بندر‌های چند منظوره قابلیت صیادی، پرورش ماهی در قفس، گردشگری، ورزش‌های آبی و کشت گلخانه‌ای بواسطه احداث آب شیرین کن خورشیدی در طول نوار ساحلی را دارد.

انتهای پیام/ع

بیشترین تمرکز جمعیت ساحل نشین در سواحل سیستان و بلوچستان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
خیلی عالیه خدا رو شکر
سعید
۱۸:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
دولت بایستی ظرفیتهای بلوچستان رادریابدوفقرراازرخسارآن بزداید.این استان جایگاهش خیلی بالاترازین می بایدباشد.
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
بلوچستان نگاه ویژه دولت رامیطلبدمتاسفانه به علت تبعیضهادرگذشته این استان محروم مانده گویا علی رغم ظرفیتهای بالاازسایراستانها20سال عقب تراست