سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی مقامات کره شمالی و کره جنوبی درباره نشست ماه آتی دو کره

نمایندگان کره شمالی و کره جنوبی قرار است امروز درباره نشست ماه آتی مقامات عالی دو کشور گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مقامات کره شمالی و کره جنوبی قرار است امروز (پنجشنبه) درباره نشستی که قرار است میان این دو کشور در ماه آوریل (ماه آینده میلادی) برگزار شود، گفتگو کنند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اعلام این خبر گزارش داد دو کشور قرار است برای ملاقات «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی یک تاریخ و برنامه دقیق مشخص کنند.

بر اساس این گزارش، «چو میونگ جیون»، وزیر وحدت دو کره اعلام کرد: ما از نزدیک با مقامات کره شمالی مشورت می‌کنیم تا این نشست را به یک نشست موفقیت‌آمیز تبدیل کنیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود یک ماه پیش با برگزاری نشستی میان مقامات دو کره موافقت شد که این یک پیشرفت بزرگ برای آرام کردن تنش‌های ایجاد شده درباره بحران دو کره محسوب می شود. این سومین نشست برگزار شده میان کره شمالی و کره جنوبی و نخستین نشست میان آنها از سال 2007 محسوب می شود.

برنامه ریزی ها برای برگزاری این نشست در پی کاهش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی انجام شده است. 

دونالد ترامپ روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت دیدار با رهبر کره شمالی یک فرصت خوب برای کیم جونگ اون است.

وی در این خصوص نوشت: سالها در دولت های مختلف آمریکا همه می گفتند که کمترین احتمال برای رسیدن به صلح و غیرهسته ای شدن در شبه جزیره کره وجود داد. اکنون فرصت خوبی است که کیم جونگ اون بتواند آنچه برای مردمش و بشریت خوب است را انجام دهد. منتظر دیدار ما باشید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.