سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشرف یک میلیون نفر زائر به امامزاده طبس

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) طبس گفت:از ابتدای تعطیلات نوروزی یک میلیون نفر زائر و مسافر به امامزاده طبس تشرف یافتند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سپهریان، مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) طبس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی یک میلیون نفر زائر و مسافر به امامزاده طبس تشرف یافته اند که نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر از واحد‌های اقامتی و فضا‌های باز در باغ رضوان، بوستان حضرت و ۱۶۰ سکوی اقامتی جهت اسکان استفاده کردند.


وی افزود: ستاد نوروزی در آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) شامل ۶ کمیته با عناوین فرهنگی و روابط عمومی، راهنمای زائر، اسکان و رفاه زائر، بهداشت و پشتیبانی، تأسیسات، نظارت و مدیریت بحران تشکیل شده است.


مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) طبس گفت: این ستاد با همکاری بیش از یک هزار نیرو، فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته آغاز کرده است و تا پایان ۱۳ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت.


سپهریان افزود: این آستان مبارک تاکنون پذیرای یک میلیون نفر زائر عازم مشهدالرضا از نقاط مختلف کشور به خصوص جنوب و قسمت مرکزی بوده است.


وی گفت: امکان نصب بیش از پنج هزار چادر مسافرتی توسط زائران جهت اسکان در باغ‌های رضوان ۱ و ۲ و بوستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) به صورت رایگان فراهم شد که بر اساس آمار تاکنون تعداد ۱۵ هزار نفر از تسهیلات اقامتی و تعداد ۲۴۵ هزار نفر با نصب چادر از امکانات موجود استفاده کردند.


سپهریان افزود: برنامه‌های آستان مبارک تحت عنوان "به رسم امام" مشتمل بر سخنرانی و بیان معارف اسلامی، مدیحه‌سرایی، مراسم‌های جشن و سرور، سرودخوانی، برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در محل آستان، قرائت ادعیه، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات فرهنگی، طرح قرآنی آیه‌های نیایش، ویژه‌برنامه تحویل سال نو از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که در این مدت اجرا شده و یا در حال اجرا است.
منبع:فارس
انتهای پیام/ب


اسکان ۲۶۰ هزار نفر در فضا‌های اقامتی امامزاده طبس

برچسب ها: حج و زیارت ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.