سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی رسانه بسیج اصناف:

تبلیغ کالای خارجی از طریق تابلو‌های مراکز خرید ممنوع است

طلیمی گفت: هر نوع تبلیغات بازرگانی شرکت ها، کالا‌ها و خدمات خارجی، از طریق تابلو‌های اختصاصی واحد‌های صنفی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید ممنوع است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی پویش ملی حمایت از کالای ایرانی؛ مجید طلیمی دبیر شورای عالی رسانه بسیج اصناف، اظهار کرد: برای ایجاد ساز و کار‌های مناسب تبلیغی و فرهنگی برای تحقق شعار سـال مبنـی بر حمایت از کالای ایرانی و در جهت افزایش با کیفیت تولید داخلی، تشویق مردم به استفاده از کالا و خدمات داخلی به منظور رشد و توسعه ایران اسلامی و به اسـتناد بند (سوم) از بخش (الف) موضوع سیاست هـا و تبصـره ۲ از بخـش (ج) سازماندهی و نظارت مصوبه سیاست‌ها و ضوابط حـاکم بـر تبلیغـات محیطی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، لازم است قانون مربوط به ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی که مشابه داخلی دارد توسط دستگاه‌های ذیربط با جدیت، پیگیری و اعمال شود.

برای حمایت از کالای ایرانی، تبلیغات کالا‌های خارجی نباید به نحوی باشد که موجب سلب اعتماد جامعه از تولیدات داخلی شود.

وی ادامه داد: برای حمایت کامل از کالای ایرانی و تولید داخلی طبق قوانین تصویب شده شورای فرهنگ عمومی، تبلیغات کالا‌های خارجی نباید به نحوی باشد که موجب سلب اعتماد جامعه از تولیدات داخلی شود و بخشی از فضا‌های تبلیغات شهری و بـرون شـهری بایـد بـه تبلیغـات تأثیرگذار فرهنگی اختصاص یابد.

طلیمی گفت: بر اساس تبصره یک این قانون؛ تبلیغ کالا و خـدمات خـارجی کـه مشـابه داخلـی دارند، در بزرگراه ها، تابلو‌های بزرگ شهری و بین شـهری، پـل هـای عـابر پیـاده، تابلو‌های الکترونیکی، فرودگاه ها، پایانـه هـای مسـافربری، ایسـتگاه هـای اتوبوس و قطار شهری و بین شهری، ورزشگاه ها، نمایشگاه ها، بوستان هـا، مجتمع‌های فرهنگی و هنری، فرهنگسراها، کتابخانه ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، مبادی ورودی شهرها، میـادین بـزرگ و نقـاط پرتـردد ممنـوع است که متأسفانه در برخی موارد شاهد رعایت نکردن این قوانین بسیار مهم در سطح کشور هستیم.

طلیمی براساس تفویض جلسه ۶۳۸ شـورای عـالی انقـلاب فرهنگـی، مربوط به مصوبه سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطـی یادآور شد:  طبق ماده ۵ قانون مصوب شورای فرهنگ عمومی، هر نوع تبلیغات بازرگانی شرکت ها، کالا‌ها و خدمات خارجی، از طریق تابلو‌های اختصاصی واحد‌های صنفی، توزیعی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید ممنوع است.

وی ادامه داد: در تبصره ۳ عنوان شده است که تابلو‌های واحد‌های صنفی، باید فقط به شناسه کـاربری واحـد صنفی مربوطه و معرفـی آن اختصـاص داده شـود و در صـورت اخـذ نمایندگی از کالا و خدمات خـارجی، فقط مجـاز بـه اسـتفاده از ۱۰ درصد ظرفیت تابلو‌ها است، این در حالی است که طبق ماده ۶ قانون مصوب شورای فرهنگ عمومی، تبلیغ کالا و خدمات خارجی و یا محصول مشترک، نبایـد کـالا و خدمات داخلی را بی ارزش یا کـم ارزش نشـان دهد و یـا تضعیف کند.

طلیمی گفت: شایسته است با رعایت و دقت در اعمال قانون و تشدید نظارت، در عمل حامی کالای ایرانی باشیم و برای دستیابی به رتبه نخست اقتصادی منطقه تلاش کنیم و امیدوارم طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از کالا‌های ایرانی موجب حمایت بیشتر از کالای ایرانی شود.

انتهای پیام/

اعمال قانون ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.