سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انواری؛

اقتصاد دولتی فسادزاست/ مردم به پاسخگو نیاز دارند نه سخنگو/چطورمسئولی اموالش پس ازپایان دوران مسئولیت تصاعدی بالامیرود؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اقتصاد دولتی فساد آور است، دولت باید از تصدی‏‌گری دست بردارد و اقتصاد را به مردم واگذار کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار داشت: اصل نظارت خوب است و سبب می‌شود مسئولان از موقعیت خود سوءاستفاده نکنند.

وی افزود: نظارت بر مسئولان، به آنان مصونیت می‌دهد که دیگران طمع نکنند. گاهی اوقات خود مسئول تخلفی نمی‌کند، تخلف را به او تحمیل می‌کنند، به خاطر اینکه مطامعشان تأمین شود، او را به این وادی می‌کشانند و آلوده می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان باید از این نظارت استقبال کنند چون آنان را از آسیب‏‌هایی که ممکن است به آن‏ها روی آورد مصون می‌دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در رابطه با اینکه مدیران طراز اول باید دارایی خود را به دستگاه قضایی عرضه کنند گفت: چطور می‌شود مسؤولی پس از پایان مسؤولیتش به‌یک‌باره و به‌صورت تصاعدی اموالی را به دست آورد بااین‌حال که حقوق دولت مشخص است و نمی‌توان آن‌چنان ذخیره‌سازی کرد.

وی، اجرای این طرح در صورت تصویب مجلس و عبور از مجرای قانونی را لازم دانست و تصریح کرد: تمام قوانین که مجلس تصویب می‌کند و از مجرای شورای نگهبان عبور می‌کند لازم‌الاجرا است و مجلس بر حسن اجرای آن باید نظارت کند. اگر دستگاه‌های متعدد چه در قوه قضاییه و چه در قوه مجریه در اجرا مشکل دارند، مشکل را به مجلس برگردانند و بگویند ما با این مشکل مواجه هستیم و اگر این اصلاحیه انجام شود و یا تبصره‏ای اضافه شود، می‌توانیم اجرا ولی اگر پشت گوش انداخته شود، آیین‌نامه اجرایی را روشن و بی‌اعتنا باشیم، خلاف قانون است و جرم خواهد بود.

انواری خاطرنشان کرد: برخورد ملاحظه‏ کارانه با متخلف و مسامحه با آن، تضییع حقوق مردم است، بیت‌المال امانت مردم دست مسئولان است و مسؤولان خدمتگزار مردم هستند و مشروعیتشان را از مردم می‌گیرند. مردم این امانت را واگذار کردند و مردم هستند که باید سؤال کنند، نقد کنند و کارگزاران نظام باید پاسخ دهند.

وی گفت: یکی از مسئولان اظهارنظر کرده بود که اگر قرار است مردم سخنگو داشته باشند، رئیس‌جمهور سخنگوی مردم خواهد بود، مردم سخنگو نمی‌خواهند مردم مسئولیتی واگذار کرده‌اند و پاسخگو می‌خواهند.

انواری در پاسخ به این سؤال که چگونه قوانین مقابله با فساد و طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در برابر باندهای ثروت و قدرت مصون خواهد ماند، تصریح کرد: باید دید باندهای ثروت و قدرت چطور به وجود آمده‌اند، اقتصاد دولتی فساد آور است، دولت باید از تصدی‏‌گری دست بردارد و اقتصاد را به مردم واگذار کند.

وی افزود: فساد در بخش خصوصی آن‌چنان موضوعیت ندارد و بیشتر رانت‌ها در دستگاه مجریه هست که موجب فساد می‌شود، ریشه‌های این تخلف را باید پیدا کرد؛ این‌که با مختلف باید برخورد کرد یک بحث است و اینکه ریشه تخلف کجا هست و با آن برخورد شود تا تکرار نشود و تخلفی جاری نباشد بحث دیگر است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: کشور ما نیاز به آرامش دارد، جدال‌هایی که بین دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌شود نظام را فرسوده می‌کند، فرسایش ایجاد می‌شود و مردم را ناامید می‌کند؛ باید به مردم امید بدهیم و نگذاریم اعتمادشان سلب شود تا انرژی‌شان کارساز شود.

وی یادآور شد: اصطکاک بین دستگاه‌ها فرسایش اجتماعی و سیاسی ما را در حوزه‌های مختلف افزون می‏کند؛ امیدوارم همه ما با تبعیت از فرامین و هدایت‌های مقام معظم رهبری بتوانیم متحد و با هم‌دلی بیشتر، بتوانیم مسیر دشواری که بیگانگان برای ما ایجاد کرده‌اند و دائماً در آن می‌دمند که ما از حرکت بایستیم، پشت سر بگذاریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دولت باید اقتصاد را به مردم واگذار کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.