سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبرانقلاب:

زندگی امام جواد (ع) الگویی برای نوجوانان و جوانان است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی زندگی امام جواد(ع) را الگویی برای جوانان و نوجوانان دانستند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز دهم رجب سالروز ولادت با سعادت امام محمدِ تقیّ(ع) مشهور به امام‌جواد(ع)، نهمین امام شیعیان است.

ایشان در سال ۱۹۵ قمری در مدینه به دنیا آمدند و در هشت سالگی به امامت رسیدند. آن حضرت پس از ۱۷ سال امامت و در سال ۲۲۰ق در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند. در میان امامان شیعه، ایشان جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  به مناسبت روز جوان، در هفتم اردیبهشت سال 77 به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان با گروهی از جوانان کشور دیدار و بیش از دو ساعت با آنها گفت‌وگو کردند.

ایشان در این ملاقات بسیار صمیمی که افرادی از گروه‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب علوم دینی، هنرمندان، قهرمانان ورزشی و نخبگان المپیادها حضور داشتند به پرسشهای مختلف آن‌ها پاسخ دادند. همچنین جوانان در پایان مراسم، نماز مغرب و عشا را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه کردند.

رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در این دیدار با تأکید بر اینکه زندگی امام جواد(ع) الگویی برای جوانان و نوجوانان است، اظهار داشتند:

"زندگی امام جواد علیه‌السلام الگو است. امام جواد علیه‌السلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت - در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت. این نیست که ما بگوییم؛ تاریخ میگوید؛ تاریخی که غیر شیعه آن را نوشته است.

آن بزرگوار، در دوران جوانی و خردسالی و نوجوانی، در چشم مأمون و در چشم همه، عظمتی پیدا کرد. این‌ها چیزهای خیلی مهمی است؛ اینها میتواند برای ما الگو باشد."

انتهای پیام/

بیانات رهبر انقلاب در خصوص الگو بودن امام جواد(ع) برای جوانان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سپیده
۲۱:۳۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
یا امام جواد دست ما رو هم بگیر