سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال پایدار مستلزم برقراری اعتماد بین تولید کننده و مصرف کننده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس توسعه اشتغال پایدار را مستلزم اعتماد سازی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدراضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای تحقق حمایت از کالای ایرانی مردم باید در کنار دولت از تولیدات داخلی حمایت کنند. امسال برخلاف سال‌های گذشته که مخاطب رهبر معظم، دولت بود مردم مورد خطاب قرار گرفتند.

وی بیان داشت: یکی از ارکان اساسی رونق گرفتن تولید داخل این است که باید بازار پرمصرفی داشته باشد تا بتواند تولید را ادامه دهد. کالاهایی را که تولیدکنندگان تولید می‌کنند باید برای جامعه هدف مطلوب باشد تا آن را بپذیرند و خریداری کنند.

نوری با اشاره به اعتماد سازی بین تولید کننده و مصرف کننده گفت: ما برای این‌که بتوانیم در زمینه اشتغال و تولید برنامه‌ریزی و به سمت جلو حرکت کنیم باید از کالاهای داخلی حمایت کنیم. کیفیت محصولات داخلی نیز باید به گونه‌ای باشد که با نمونه خارجی قابل رقابت باشد و مصرف‌کننده به آن اعتماد کند و اگر بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعتماد ایجاد شود تولید ما بالا رفته و به نسبت تولید، اشتغال پایدار نیز شکل می‌گیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس عنوان کرد: اکنون که مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کردند مسئولین باید زمینه لازم را برای توسعه تولید داخل فراهم کنند که یکی از این موارد جلوگیری از واردات اجناسی است که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و از همه مهم‌تر جلوگیری از قاچاق کالاست که سالانه حدود 15 تا 25 میلیون دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی افزود: ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه کمی و کیفی کالاهای داخلی داشته باشیم تا شاهد اقتصادی پایدار و مورد اعتماد باشیم. یکی از برنامه‌ها که در کشورهای خارجی بخصوص در غرب رایج است نهادینه کردن فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورهای هدف است تا همه چیز به صورت آماده و با کیفیت در اختیار کشور هدف قرار گیرد. ما نیز باید میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعتماد را به وجود آوریم.

وی در پایان گفت: تولیدکننده باید کالای با کیفیت عرضه کند و استانداردهای لازم را در سطح بین‌المللی داشته باشد تا بتواند در سطح جهانی محصول خود را عرضه کند. مهم‌ترین رکن بازاریابی در سطح داخلی و منطقه‌ای، اعتماد بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

انتهای پیام/م

حمایت از کالای ایرانی با اعتماد سازی به این این امر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.