سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر؛

استقبال بی نظیز گردشگران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری قلعه چای شهرستان عجب شیر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر ،با اشاره به استقبال خوب گردشگران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری قلعه چای این شهرستان، از برنامه ریزی برای توسعه آن در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیرضا پاشایی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر، اظهار کرد: ایجاد دهکده توریستی و سایر امکانات رفاهی شامل آلاچیق و توسعه کمپ های گردشگری و رفاهی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای توسعه این منطقه است.


وی با بیان اینکه جذب گردشگر بیشتر از اهداف اصلی در توسعه این منطقه است گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی های مناسب، اصلاح راه دسترسی و آسفالت ریزی مسیرهای ورودی، معرفی غارهای طبیعی، پل های تاریخی، سدها و سایر آثار و جاذبه های منطقه، در افزایش تعداد گردشگران ورودی به قلعه چای موثر است.


پاشایی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری های خوبی در این منطقه جذب و اجرا شده، افزود: به طور یقین ورود سرمایه گذار بخش خصوصی و حمایت های دولتی، می تواند برنامه توسعه این منطقه را سرعت بخشد.


112 اثر تاریخی و طبیعی عجب شیر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


منطقه نمونه گردشگری قلعه چای عجب شیر، در روستای هرگلان این شهرستان واقع شده و آب و هوای کوهستانی مطلوب و مناظر طبیعی بکر آن، خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند.


این منطقه در فاصله 55 کیلومتری از مرکز عجب شیر واقع شده و به عنوان منطقه نمونه گردشگری، غنی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است و گور دخمه تاریخی 'نیگه چه'، روستای صخره ای 'چهار بلوط' و دو چشمه آب معدنی از شاخص ترین جاذبه های آن به شمار می رود.


این منطقه دارای قلعه های تاریخی و ثبت شده مربوط به هزاره اول پیش از میلاد بوده که شامل قلعه ضحاک، کهن دژ، جوان قلعه و قلعه حوری است.

 

انتهای پیام/

 

 منطقه گردشگری قلعه چای عجب شیر توسعه می یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.