سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از یک میلیون نفر از اماکن تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: آمار بازدیدکنندگان مکان‌های تاریخی فارس از یک میلیون نفر گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۹۰ نفر از ۲۵ اسفند ۹۵ تا شامگاه سه شنبه هفتم فروردین ۹۷ از مکان‌های تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل بازدید کردند.

وی افزود: این آمار افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

امیری ادامه داد: مجموعه‌های حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، پاسارگاد و ارگ کریمخان زند از آثار تاریخی تحت پوشش میراث فرهنگی فارس در کانون توجه گردشگران نوروزی در سفر به این استان بوده اند.

او اظهار کرد: در این مدت ۳۰۹ هزار و ۳۱۰ نفر از مجموعه فرهنگی حافظ و ۲۵۳ هزار و ۶۱ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند.

امیری گفت: مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۰۵ هزار و ۷۳ بازدیدکننده، مجموعه جهانی پاسارگاد با پذیرش ۱۴۷ هزار و ۵۶۶ گردشگر و مجموعه ارگ کریمخان زند با ۱۰۶ هزار و ۹۳۱ بازدیدکننده از دیگر مکان‌های پربازدید فارس در تعطیلات نوروز امسال بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی استان فارس در این مدت نیز ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۵۲ نفر شب بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد فزونی داشته است.

وی افزود: این مکان‌ها شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ‌های موقت، کلاس‌های مدارس، منازل استیجاری و چادر‌های مسافرتی و مهمانسرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی است.
انتهای پیام/ر

حافطیه همچنان درصدر بازدیدکنندگان قرار دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.