سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی؛

بیش از هشت میلیون ۹۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی وارد شدند

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در ۱۲ روز گذشته هشت میلیون و ۹۲۷ هزار و ۴۲ نفر به خراسان رضوی وارد شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد مهدی فروزان افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸.۸ درصد رشد دارد.


وی گفت: ۷۰۵ هزار و ۷۴ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: ۲۴۵ هزار و ۴۲۸ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده اند را نیز ۱۵۷ هزار و ۲۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد کاهش دارد.

وی افزود: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده اند هم هفت میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۶۴ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۸.۸ درصدی مواجه بوده است.
 

بیش از پنج میلیون وارد مشهد شدند


سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین ماه سال جاری ماه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار و ۲۰ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۹ درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۵۲۰ هزار و ۹۷۱ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد مقدس وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، یک دهم درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۴۵ هزار و ۴۲۸ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد  سفر کرده اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را نیز ۱۵۶ هزار و ۷۴۱ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده اند هم چهار میلیون و ۳۷۶ هزار و ۸۸۰ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱۱ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام//ا.س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.