سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرازی در دیدار با مقامات پاکستان؛

آمریکایی‌ها هیچگاه قابل اعتماد نبوده و همواره نقض تعهد کرده اند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آمریکایی‌ها در طول تاریخ نشان داده اند که هیچگاه قابل اعتماد نبوده و همواره نقض تعهدات کرده اند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدکمال خرازی در ادامه سفر به پاکستان با راجا ظفرالحق رهبر نمایندگان حزب حاکم در مجلس سنا، فضل الرحمان رییس حزب جمعیت علمای اسلامی پاکستان (شاخه فضل) و ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی این کشور درباره تحقق صلح در منطقه گفت و گو کرد.

خرازی در دیدار با راجا ظفرالحق رهبر نمایندگان حزب حاکم در مجلس سنای پاکستان با تشریح روابط تاریخی ایران و پاکستان گفت: ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد تحریم، فشار و توطئه های آمریکا بوده و تنها دلیل اینهمه دشمنی این است که مردم ایران می خواهند مستقل بوده و زیر سلطه نباشند.

وی اضافه کرد:آمریکایی ها در طول تاریخ نشان داده اند که هیچگاه قابل اعتماد نبوده و همواره نقض تعهدات کرده اند.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان اضافه کرد:هنگامی که جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به کمک آمریکایی ها رفت، ایران را به عنوان محور شرارت منطقه معرفی کردند و در موضوع توافق ایران و 1+5 نیز جهانیان دیدند که در تعهدات خود بارها نقض مکرر داشته اند.

خرازی اضافه کرد:وقتی این موارد را می بینیم و با بررسی وضعیت کنونی منطقه، ایجاب می کند که همسایه ها با همدیگر متحد شده و با کمک به همدیگر، در راستای تامین منافع ملی گام بردارند.

رهبر نمایندگان حزب حاکم در مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار، استقلال افغانستان در منطقه را برای همسایگان بسیار مهم خواند و گفت:پیدایش داعش و خطر گسترش آن به دیگر نقاط جهان پس از شکست در عراق و سوریه، چشم اندازی را پیش روی مسلمانان و دولت های مسلمان قرار می دهد که دشمنان چه اهدافی علیه جهان اسلام دارند.

راجا ظفرالحق با بیان تحولات پیش روی منطقه و جهان گفت:لازم است در زمان کنونی دو کشور همسایه ایران و پاکستان با همکاری دوجانبه و منطقه ای در راستای تحقق ثبات و امنیت در منطقه گام بردارند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.