سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین واکنش کاخ سفید به سفر رهبر کره شمالی به چین

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد چین به آمریکا در خصوص سفر کیم جونگ اون اطلاع داده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که چین به آمریکا در باره سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به پکن خبر داده بود و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پیامی در این خصوص به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرستاده بود.

در این بیانیه آمده است: دولت چین روز سه شنبه ما را از سفر کیم جونگ اون به پکن مطلع کرد؛ همچنانکه رئیس جمهور چین پیامی شخصی برای رئیس جمهور ترامپ فرستاد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به سفر کیم جونگ اون به چین آمده است: آمریکا ارتباط محکم خود را با همپبمانانش در کره جنوبی و ژاپن حفظ خواهد کرد؛ همچنانکه از نزدیک وقایع را دنبال کرده و این نشانه‌ای دیگر بر این مسأله است که فشارهایی که علیه پیونگ یانگ آمده، جوی مناسب را برای گفتگو با این کشور فراهم کرده است.

گفتنی است، پکن نیز امروز تأیید کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سفری غیر رسمی از روز یکشنبه تا چهارشنبه به چین داشته است. همچنین شی جین پینگ نیز در دیدار با رهبر کره شمالی گفت: چین به خلع سلاح شیمیایی در شبه جزیره کره و حفظ صلح و ثبات و نیز حل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره پایبند است.

کیم جونگ اون نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که نخستین سفر وی به چین زمینه ساز برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره شود و از آمادگی برای انجام گفتگو با آمریکا و کره جنوبی خبر داد.

رهبر کره شمالی در این باره گفت: خلع سلاح هسته ای در کره در صورتی که واشنگتن و سئول اقدامات هماهنگی را برای تحقق صلح بکار ببندند، امکان پذیر است. سفر کیم جونگ اون به چین، نخستین سفر رهبر کره شمالی به یک کشور از زمان به دست گرفتن قدرت در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد به منظور آماده سازی برای نشست های آینده با سران آمریکا و کره جنوبی انجام شده باشد.

انتهای پیام/

کاخ سفید به سفر رهبر کره شمالی به چین واکنش نشان داد

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.