سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست مشترک با افغانستان و آمریکا

رئیس جمهور افغانستان در حاشیه کنفرانس بین المللی تاشکند برای افغانستان، با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در حاشیه کنفرانس بین المللی تاشکند برای افغانستان، با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در مورد پایان موفقیت آمیز نشست پروسه کابل، کنفرانس تاشکند برای افغانستان و پروسه صلح افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

اشرف غنی ضمن تشکر از اشتراک وزیر خارجه روسیه در نشست تاشکند و حمایت مسکو از پروسه صلح افغانستان گفت که همکاری و هماهنگی منطقه ای به نفع کشورهای منطقه است و ما می‌خواهیم رابطه اقتصادی، خصوصاً صادرات میوه و سبزیجات به روسیه داشته باشیم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز از پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت افغانستان ابراز حمایت کرد و گفت: هدف ما ثبات کشورهای منطقه و گسترش همکاری های اقتصادی میان آن ها است.

وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار پیشنهاد کرد که یک نشست سه جانبه میان افغانستان، روسیه و ایالات متحده آمریکا برگزار گردد.

محمد اشرف غنی نیز از پیشنهاد وزیر خارجه روسیه استقبال کرد و گفت چگونگی تدویر نشست متذکره از طریق مجاری مربوطه تعقیب خواهد شد.

انتهی پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.