سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد؛

اجرای طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان قمی

احمدی گفت:در طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان بیش از ۱۰۰ ساعت آموزش مبانی و مفاهیم زیست محیطی برای حدود ۱۵۰۰ نفر از دانش آموزان قمی ارائه شده است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛طیب احمدی ،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم،در سخنانی گفت: محیط بانان و مأموران اجرایی این اداره کل در سال گذشته بیش از 450 مورد از تخلفات زیست محیطی را کشف و در همین راستا حدود 60 نفر از متخلفان شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته لاشه 4 رأس پستاندار و 6 قطعه از پرندگان وحشی از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد، افزود: در سال 96 حدود 300 مورد از انواع گونه های جانوران وحشی که توسط افراد نگهداری و یا خرید و فروش شده بودند کشف و پس از تیمار و نگهداری در دامان طبیعت رهاسازی شده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است، حضور مستمر محیط بانان استان قم در مدارس و کارگاههای آموزشی را مورد توجه قرار داد وبیان کرد: در طرح آموزشی «یک ساعت با محیط بان»، بیش از 100 ساعت آموزش مبانی و مفاهیم زیست محیطی برای حدود 1500 نفر از دانش آموزان قمی ارائه شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در سال گذشته 13 مورد آلودگی واحدهای آلاینده و 25 مورد تخریب محیط زیست نیز توسط محیط بانان به اداره کل گزارش شده است، عنوان کرد: با وجود کمبود شدید محیط بانان در استان قم، گشت و کنترل مناطق و زیستگاههای حساس استان به صورت منظم و مستمر طی شبانه روز انجام می شود.

احمدی در پایان با اشاره به درپیش بودن 13 فروردین ماه و حضور گسترده مردم در دامان طبیعت، یادآورشد: از همه همشهریان و مسافران نوروزی تقاضا می کنیم که در روز طبیعت به محیط زیست و مواهب الهی احترام بگذارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن 32602981 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ح

در سال 96 بیش از 300 مورد از انواع گونه های جانوری در قم کشف و رهاسازی شده اند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.