سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداری از نفیس ترین پته جهان درموزه شاه نعمت الله ولی ماهان

نفیس ترین و منحصر به فردترین پته دنیا با 100 سال قدمت در موزه مقبره شاه نعمت الله ولی ماهان مورد بازدید گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف ماهان گفت: آرامگاه شاه نعمت‌‌الله ولی یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر ماهان است که همواره مورد توجه گردشگران در ایام تعطیلات نوروزمی باشد.

وی با اشاره به موقعیت گردشگری این شهر و قرار گرفتن در محور مواصلاتی کرمان به استانهای جنوبی کشور گفت: همزمان با اولین روز از ایام تعطیلات نوروزی بیش از10 هزارگردشگرداخلی و خارجی ازمقبره شاه نعمت الله بازدید کردند.

محمدی از ارائه خدمات لازم به گردشگران در قالب طرح ارامش بهاری خبر داد و گفت: غرفه خیمه معرفت در چهار غرفه پرسش و پاسخ شامل اعتقادی و احکام، غرفه کودکان و نوجوانان شامل هدیه‌های ملکوتی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، غرفه مشاوره شامل ازدواج، تحصیل، خانواده و کودک و غرفه سخنرانی چند رسانه‌ای میزبان علاقه مندان می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی موزه مقبره شاه نعمت الله ولی گفت: بیش از 150 اثر نفیس و ارزنده از جمله نفیس ترین و ارزشمند ترین پته جهان در این موزه نگهداری می شود.

محمدی تصریح کرد:این پته یک اثر هنری استثنایی است که بنا به روایتی در حدود یکصد سال پیش توسط 8 دختر جوان طی مدت 16 سال بافته و وقف مقبره شده است.

سرپرست اداره اوقاف ماهان نگهداری از چندین پته اهدایی عهد قاجاریه و قرآن خطی مربوط دوران تیموریان و تعدادی اشیاء عتیقه ارزشمند قدیمی را از جمله اشیاء این موزه می باشد.

یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوای استان کرمان، شهر ماهان است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان و در دامنه‌ی کوه‌های جوپار و پلوار قرار دارد.

این شهر با توجه به جاذبه‌های تاریخی فراوان و آب و هوایی که با تمامی نواحی اطرافش متفاوت است، از مقاصد گردشگری مهم در استان کرمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س

بازدید از نفیس ترین پته دنیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.