سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف بیش از 10 و نیم هکتار از اراضی ملی بخش اسماعیلیه

رئیس کارگروه تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب گفت: بیش از 10 ونیم هکتار از اراضی ملی بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حسین مرادکریمی جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: بیش از 10 ونیم هکتار از اراضی ملی روستای جز صالح سفلی «جنگل جبل شورا» بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت توسط فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مأموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی جیرفت رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه در این اراضی توسط متصرفان ،تخریب، تصرف و غرس درختان خرما صورت گرفته بود، افزود: طبق قوانین حفاظت و بهره‌برداری از سازمان جنگل‌ها و مراتع و مجازات اسلامی حسب دستور قضایی این رفع تصرف صورت گرفت تا وضع آن‌ها به حالت قبل اعاده شود.

مرادکریمی با تأکید بر برخورد قاطع و جدی با متصرفان اراضی ملی تصریح کرد: هرگونه تصرف عدوانی و زمین‌خواری در اراضی ملی بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس نیز محکوم می‎شود.

رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی جنوب کرمان و پوشش گیاهی گسترده آن و در راستای جلوگیری از تصرف‎های غیرقانونی اراضی ملی تمهیدات لازم و پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان به صورت ۲۴ ساعته در تمام سطح منطقه مشغول گشت و مراقبت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی هستند تا بدون اغماض با هرگونه زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی مقابله کنند.

مراد کریمی با تأکید بر اینکه هیچ‎گونه مسامحه و مماشاتی در این زمینه صورت نمی‎گیرد، گفت: همچنین تمام مدیران منابع طبیعی باید برای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی به وظایف خود عمل کرده و از هرگونه سهل‎انگاری بپرهیزند.

جانشین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در زمینه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و ... است تا از ورود خسارت‎ به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.


انتهای پیام/س

 

رفع تصرف اراضی ملی بخش اسماعیلیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.