سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷۵درصدی بازدیدکنندگان مسجد تاریخی نصیرالملک

معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس از افزایش ۷۵ درصدی بازدید کنندگان مسجد تاریخی نصیرالملک در ایام نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

الیاس رضایی معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ۷ فروردین تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر روزانه از مسجد تاریخی نصیرالملک بازدید کردند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه این مسجد در سال‌های قبل چندان شناخته شده نبود؛ در ایام نوروز ۹۶ روزانه تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر از این مسجد زیبا بازدید کردند که در ایام نوروز سال جاری تعداد بازدیدکنندگان به نسبت مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

مسجد تاریخی نصیرالملک به دستور میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز بود، ساخته شد.

این مسجد تاثیرگذارترین پایگاه در فرهنگ و مکتب اسلامی است و با ورود اسلام به ایران و همچنین فارس نقش مسجد‌ها پر رنگ شده و کاربری مذهبی داشته است.

مسجد تاریخی نصیرالملک از معروف‌ترین مساجد تاریخی ایران است که به دلیل نوع معماری آن که یکی از بی‌نظیرترین معماری‌های اسلامی است شهرت زیادی در عرصه بین‌المللی دارد.

بازی نور و رنگ در شبستان زیبای این مسجد، باعث شده است که این مسجد به مسجد صورتی شهره شود و در طول سال پیوسته میزبان بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.
انتهای پیام/ر

افزایش ۷۵ درصدی بازدیدکنندگان مسجد نصیرالملک در نوروز ۹۷

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.